- -

Cuestionario para estudio demoscópico sobre demanda turística mundial

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Cuestionario para estudio demoscópico sobre demanda turística mundial

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Marzo Rosello, Raquel es_ES
dc.contributor.author López Vicente, Mª Amparo es_ES
dc.contributor.author Peris Perez, Paloma es_ES
dc.contributor.author Fernando Ortí, Lucía es_ES
dc.contributor.author Ferris Oñate, Javier Mariano es_ES
dc.contributor.author Sanchez Lacuesta, Jose-Javier es_ES
dc.contributor.author Martínez Gómez, Laura es_ES
dc.contributor.author Vivas Broseta, María José es_ES
dc.date.accessioned 2014-07-08T10:35:47Z
dc.date.available 2014-07-08T10:35:47Z
dc.date.issued 2013-01
dc.identifier.issn 1575-5622
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/38658
dc.description.abstract [EN] The purpose of this project has been to advise the Instituto de Turismo de España (TURESPAÑA) in designing a questionnaire in order to carry out an opinion poll about global tourism demand. To do this, information from web 2.0 has been analyzed in a rigorous and systematic way by applying People Driven Innovation methodologies. This has allowed TURESPAÑA to develop an appropriate tool to identify priority products per market and to get a segmentation of tourists depending on experiential profiles and/or motivations. es_ES
dc.description.abstract [ES] La finalidad de este proyecto ha consistido en asesorar al Instituto de Turismo de España (TURESPAÑA) en el diseño de un cuestionario para realizar un estudio demoscópico sobre demanda turística mundial. Para ello, se ha analizado información proveniente de la web 2.0 de forma rigurosa y sistemática mediante la aplicación de metodologías de Innovación Orientada por las Personas. Esto ha permitido a TURESPAÑA desarrollar un instrumento adecuado que permita determinar cuáles son los productos prioritarios por mercado y conseguir una segmentación de turistas en función de perfiles experienciales y/o motivaciones. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València. Instituto de Biomecánica de Valencia es_ES
dc.relation.ispartof Revista de biomecánica es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Turismo es_ES
dc.subject Innovación turística es_ES
dc.title Cuestionario para estudio demoscópico sobre demanda turística mundial es_ES
dc.title.alternative A questionnaire to carry out an opinion poll about global tourism demand es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario Mixto de Biomecánica de Valencia - Institut Universitari Mixt de Biomecànica de València es_ES
dc.description.bibliographicCitation Marzo Rosello, R.; López Vicente, MA.; Peris Perez, P.; Fernando Ortí, L.; Ferris Oñate, JM.; Sanchez Lacuesta, J.; Martínez Gómez, L.... (2013). Cuestionario para estudio demoscópico sobre demanda turística mundial. Revista de biomecánica. 59:59-62. http://hdl.handle.net/10251/38658 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://www.ibv.org/publicaciones/revista-de-biomecanica es_ES
dc.description.upvformatpinicio 59 es_ES
dc.description.upvformatpfin 62 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 59 es_ES
dc.relation.senia 258951


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record