- -

La experiencia turística en la ciudad de Valencia

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La experiencia turística en la ciudad de Valencia

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Marzo Rosello, Raquel es_ES
dc.contributor.author Peris Perez, Paloma es_ES
dc.contributor.author Ferris Oñate, Javier Mariano es_ES
dc.contributor.author Sanchez Lacuesta, Jose-Javier es_ES
dc.contributor.author Martínez Gómez, Laura es_ES
dc.contributor.author Olaso Melis, Jose es_ES
dc.contributor.author Garcés Pérez, Luis es_ES
dc.contributor.author Primo Capella, Victor es_ES
dc.date.accessioned 2014-07-08T12:50:44Z
dc.date.available 2014-07-08T12:50:44Z
dc.date.issued 2013-01
dc.identifier.issn 1575-5622
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/38677
dc.description.abstract [EN] The purpose of this project has been to provide Fundación Turismo Valencia with recommendation keys of tourist resources of the city of Valencia according the emotional profile of each tourist. The final aim is to meet the demand by an optimal fit between tourist needs and available resources in the tourist offer of the city. This objective has been achieved after analyzing the tourism demand in the city of Valencia by applying People Driven Innovation methodologies. Based on the study results, we have been able to identify four emotional profiles of tourists and the tourist resources that enhance their travel experience. es_ES
dc.description.abstract [ES] La finalidad de este proyecto ha consistido en dotar a la Fundación Turismo Valencia de las claves de recomendación de recursos turísticos de la ciudad de Valencia en función del perfil emocional de cada turista. El objetivo final es satisfacer la demanda mediante una adecuación óptima entre las necesidades de los turistas y los recursos disponibles en la oferta turística de la ciudad. Este objetivo se ha conseguido mediante un análisis de la demanda turística en la ciudad de Valencia, aplicando metodologías de Innovación Orientada por las Personas. A partir de los resultados del estudio ha sido posible identificar cuatro perfiles emocionales de turistas y los recursos turísticos que mejoran su experiencia turística. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València. Instituto de Biomecánica de Valencia es_ES
dc.relation.ispartof Revista de biomecánica es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Turismo es_ES
dc.subject Ciudad es_ES
dc.title La experiencia turística en la ciudad de Valencia es_ES
dc.title.alternative The tourism experience in the city of Valencia es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario Mixto de Biomecánica de Valencia - Institut Universitari Mixt de Biomecànica de València es_ES
dc.description.bibliographicCitation Marzo Rosello, R.; Peris Perez, P.; Ferris Oñate, JM.; Sanchez Lacuesta, J.; Martínez Gómez, L.; Olaso Melis, J.; Garcés Pérez, L.... (2013). La experiencia turística en la ciudad de Valencia. Revista de biomecánica. 59:63-66. http://hdl.handle.net/10251/38677 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://www.ibv.org/publicaciones/revista-de-biomecanica es_ES
dc.description.upvformatpinicio 63 es_ES
dc.description.upvformatpfin 66 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 59 es_ES
dc.relation.senia 258950


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record