Resumen:
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[EN] This project took place in the french company MedicalExpo, a web portal that serve as a marketing intermediary between medical profesionals and that is presented as a virtual exhibition of medical devices. It offers ...[+]
[EN] This project took place in the french company MedicalExpo, a web portal that serve as a marketing intermediary between medical profesionals and that is presented as a virtual exhibition of medical devices. It offers his clients the possibility to raise their visibility in the Internet for a target audience of only medical profesionals.
The project focused on two main tasks: the development of content in the portal and the creation of online advices to help people choose the medical device they are looking for.
First of all, developing content in the virtual trade show of MedicalExpo consist in creating the stands of the companies, adding their products while making new specific definitions and using words called KWref to be referenciated in Google. During the six months of this project, three catogories were developed: telemedicine, neurology and pulmonology. This content creation has two main purposes:
increase the trafic on the MedicalExpo web page giving more weight to the category keywords to rise in the Google referencing and gain in the content quality of the portal in order to faciliate the navigation for targeted visitors as well as to fidelize them better. The creation of a new category has three stages: prospecting, creating the stands along with structuring the category and on-lining. A vital
topic when it comes to creating definitions and KWref is the appropriate choice of the terminology in order to fit the needs that is to say using specific terms of the sector, but used enough to be typed in Google ohterwise it will decrease the visibility. At the end, despite there are no totally reliable ways to
estimate the influence of creating these categories, we can see that there was an appreciable raise in the global trafic in the MedicalExpo web page during the month of july which can probably be
explained by the creation of various categories like telemedicine or neurology. The balance on the
trafic on the telemedicine KWref are quite disappointing but we can hope for improvements in the next few months due to the great sector potential and the communication scheduled on the topics between
the visitors already fidelized.
Then, I also had to develop an online advices tool that is to say to write advices to help visitors choose medical devices. This mission, quite additional, had three purposes: help the visitor in his navigation giving him explanations on the MedicalExpo definitions, give choice parameters to the visitor to facilitate whitout directing his choice too much and create original content to increase the Google positioning and then the trafic on the chosen KWref web page. During this project, I wrote 142 online advices. The results on the positioning are realy promising although more time is needed to make a
real balance about the trafic.
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[ES] Este proyecto tuvo lugar en la empresa francesa MedicalExpo, un portal web que sirve como intermediario de marketing entre profesionales del sector médico y que se presenta como un salón virtual de productos sanitarios. ...[+]
[ES] Este proyecto tuvo lugar en la empresa francesa MedicalExpo, un portal web que sirve como intermediario de marketing entre profesionales del sector médico y que se presenta como un salón virtual de productos sanitarios. Propone a sus clientes aumentar su visibilidad en el Internet para un público bien determinado sólo de profesionales de la salud.
El proyecto se enfocó en dos principales misiones: el desarrollo de contenido sobre el portal y la creación de consejos en línea para ayudar en la elección de material sanitario.
Primero, desarrollar contenido en el salón virtual de MedicalExpo consiste en crear los stands de las empresas, añadir sus productos creando definiciones específicas y utilizando palabras llamadas KWref para ser referenciado en Google. Durante los seis meses del proyecto, se desarrolló tres categorías: telemedicina, neurología y neumología. Esta creación de contenido tiene dos principales objetivos que son aumentar el tráfico en la página web dando más peso a las palabras claves de la categoría para ser referenciado en Google y ganar en calidad del contenido del portal tanto para facilitar la
navegación de los visitantes como para fidelizarlos mejor. La creación de una categoría se compone de tres partes: prospección, creación de los stands junto con la estructuración de la categoría y
preparación a la puesta en línea. Un tema primordial en la creación de definiciones y KWref es la elección adecuada de la terminología para que sea adaptada, es decir utilizando palabras técnicas del sector, pero bastante usadas para ser tecleadas en Google sino se perdiera en visibilidad. Al final, aunque no existen medios muy fiables para medir la influencia del aporte de la creación de estas
categorías, se puede sin embargo constatar que hubo un aumento notable del tráfico global en la página web de MedicalExpo durante el mes de julio que se puede seguramente explicar por la creación
de diferentes categorías entre las cuales se encuentran la telemedicina y la neurología. Las cifras sobre tráfico en KWref de telemedicina son un poco decepcionantes pero se espera una mejora en los
próximos meses debida al potencial del sector y a la comunicación prevista sobre el tema entre los visitantes ya fidelizados.
Segundo, se trató de desarrollar una herramienta de consejos en línea es decir redactar consejos para ayudar a los visitantes elegir productos sanitarios. Esta misión, un poco anexa, tiene tres objetivos: ayudar al visitante en su navegación dándolo explicaciones sobre cómo se hicieron las definiciones de MedicalExpo, dar criterios de elección al visitante para facilitar pero sin orientar demasiado su elección y crear contenido original para aumentar el posicionamiento Google y entonces el tráfico sobre la
página del KWref elegido. Durante el periodo del trabajo, redacté 142 consejos. Los resultados sobre el posicionamiento son muy esperanzadores aunque falta tiempo para poder hacer un real balance sobre el tráfico.
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