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Characterization of a radial turbocharger turbine in pulsating flow by means of CFD and its application to engine modeling

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Characterization of a radial turbocharger turbine in pulsating flow by means of CFD and its application to engine modeling

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Galindo, J.; Fajardo, P.; Navarro García, R.; García-Cuevas González, LM. (2013). Characterization of a radial turbocharger turbine in pulsating flow by means of CFD and its application to engine modeling. Applied Energy. 103:116-127. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2012.09.013

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/39800

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Metadatos del ítem

Título: Characterization of a radial turbocharger turbine in pulsating flow by means of CFD and its application to engine modeling
Autor: Galindo, José Fajardo, Pablo Navarro García, Roberto García-Cuevas González, Luis Miguel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
This paper presents a numerical study analyzing the effect of pulsating flow in a variable geometry radial inflow turbine. The turbine behavior is analyzed under isentropic pulses, which are similar to those created by a ...[+]
Palabras clave: CFD Simulation , Pulsating flow , Radial turbine , Turbocharger , Turbine modeling , Quasi-steady assumption
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2012.09.013
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.apenergy.2012.09.013
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2010-16205/ES/SUPERACION DE LIMITES TERMOFLUIDODINAMICOS EN MICRO-MOTORES DIESEL PARA VEHICULOS HIBRIDOS ENCHUFABLES/
Agradecimientos:
The authors are indebted to the Spanish Ministerio de Economia y Competitividad through Project TRA 2010-16205. The proof-reading of the paper was funded by the Universitat Politecnica de Valencia, Spain.
Tipo: Artículo

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