- -

Sensitivity of combustion noise and NOx and soot emissions to pilot injection in PCCI Diesel engines

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Sensitivity of combustion noise and NOx and soot emissions to pilot injection in PCCI Diesel engines

Mostrar el registro completo del ítem

Torregrosa, AJ.; Broatch Jacobi, JA.; García Martínez, A.; Monico Muñoz, LF. (2013). Sensitivity of combustion noise and NOx and soot emissions to pilot injection in PCCI Diesel engines. Applied Energy. 104:149-157. doi:10.1016/j.apenergy.2012.11.040

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/39806

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Sensitivity of combustion noise and NOx and soot emissions to pilot injection in PCCI Diesel engines
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
Diesel engines are the most commonly used internal combustion engines nowadays, especially in European transportation. This preference is due to their low consumption and acceptable driveability and comfort. However, the ...[+]
Palabras clave: PCCI combustion , Combustion noise , Pollutant emissions , Diesel engine , Pilot injection
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2012.11.040
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.apenergy.2012.11.040
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem