Abstract:
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[EN] Differentiating between users that interact simultaneously on a tabletop could be beneficial for collaborative tasks. Hence, the applications could support more effectively several territoriality-oriented features and ...[+]
[EN] Differentiating between users that interact simultaneously on a tabletop could be beneficial for collaborative tasks. Hence, the applications could support more effectively several territoriality-oriented features and they could provide a more efficient space management or a better presentation of the contents.
This work presents a series of software factors which could be used to obtain such differentiation. Also, we design a novel algorithm for the controls segmentation according to their owner based on one of those factors: the simultaneous manipulation of controls. This is a potential differentiating factor that has remained unexplored so far, and in combination with others may become relevant to successfully accomplish such differentiation task. Basically it relies on the idea that users manipulate digital elements with a single hand, and therefore, if two controls are being used at the same time, they most likely belong to different users.
On the generic algorithm, three different versions have been implemented that include several heuristics to address the problem. The comparison under a simulated experiment shows that the heuristic involving more knowledge on distances on user controls performed better according to different goodness functions.
The results show this factor promising to further development and refinement of the approach by expanding it with other potential factors to eventually build a robust user differentiation subsystem
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[ES] Diferenciar entre los usuarios que están trabajando simultáneamente entorno a una superficie interactiva podría ser beneficioso para tareas colaborativas. Así, las aplicaciones podrían soportar de manera más efectiva ...[+]
[ES] Diferenciar entre los usuarios que están trabajando simultáneamente entorno a una superficie interactiva podría ser beneficioso para tareas colaborativas. Así, las aplicaciones podrían soportar de manera más efectiva ciertos aspectos orientados a la territorialidad, a la gestión eficiente del espacio disponible y a la representación de los contenidos.
En este trabajo se comenta una serie de factores software que podrían usarse para realizar dicha diferenciación, y se diseña un algoritmo para la agrupación de controles según su dueño basado en uno de estos factores: la manipulación simultánea de controles. Este factor no ha sido explorado en detalle hasta este momento, y, mediante su combinación con otros factores, podría resultar relevante para el objetivo buscado. Básicamente, se basa en la idea de que los usuarios suelen manipular los elementos de interfaz con una sola mano y, por lo tanto, dos controles que están siendo manipulados al mismo tiempo es muy probable que pertenezcan a usuarios distintos.
Se han realizado tres versiones diferentes del algoritmo anterior, cada una basada en una heurística diferente. La comparación de las mismas bajo un experimento simulado muestra que la heurística que involucra más información sobre la distancia física entre los controles se comporta mejor de acuerdo a una serie de métricas definidas.
Los resultados se muestran relevantes para seguir explorando y refinando este enfoque, expandiéndolo con otros factores potenciales, y así conseguir construir un subsistema de diferenciación potente y robusto.
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