- -

L’ensenyament de la comptabilitat des de la perspectiva de l'ètica: Quina percepció tenen els estudiants i professors del Grau en ADE de la UPV?

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

L’ensenyament de la comptabilitat des de la perspectiva de l'ètica: Quina percepció tenen els estudiants i professors del Grau en ADE de la UPV?

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Seguí Mas, Elíes es_ES
dc.contributor.author Sanrosendo Balbastre, Ana es_ES
dc.date.accessioned 2014-11-24T15:26:15Z
dc.date.available 2014-11-24T15:26:15Z
dc.date.created 2014-07-25
dc.date.issued 2014-11-24T15:26:15Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/44723
dc.description.abstract [CA] En una època caracteritzada per l'aparició d'una de les majors crisis econòmiques de la recent història de la humanitat, és necessari prestar atenció a tots el factors que han participat en la mateixa. Des de l'inici de la nomenada crisi, s'ha destacat la importància dels aspectes econòmics però, som conscients de la influència d'altres factors? A més de ser una crisi econòmica, cal reconèixer que també és una crisi de valors en què la falta d'ètica té un paper fonamental. Escàndols financers, com el cas de la distribuïdora d'energia Enron o el de la telefònica Worldcom als Estats Units són exemples de que la crisi no és sols econòmica. Worldcom i Enron tenen en comú l'ocultació i falsificació d'informació financera. Amb el pas del temps s'han anat coneixent més escàndols financers tant a nivell nacional com internacional i en tots ells l'absència d'ètica és evident. Actualment està tractant-se de buscar solució als problemes econòmics a través de l'aplicació de diferents polítiques macroeconòmiques. Queda constància de la importància i dificultat de fixar les mesures oportunes per a impulsar l’economia però, és suficient centrar-nos en l'aspecte econòmic? En quin lloc queda l'ètica? Aquest Treball Final de Carrera es centra en la relació existent entre l'ètica i la comptabilitat. La comptabilitat té un paper fonamental en la informació comptable que una empresa fa pública. La imatge que una entitat mostre de cara al exterior és fonamental, ja que d'aquesta imatge dependrà la seua capacitat de captar finançament o la valoració patrimonial que puga aconseguir en el mercat. La comptabilitat creativa és capaç de millorar aquesta imatge ja que aprofita els buits de la normativa legal amb el propòsit de transformar la informació comptable que es presenta als Estats Financers de les empreses. D'aquesta forma, segons s'apliquen els criteris de la comptabilitat, els resultats poden variar i ser més favorables per a les organitzacions. És en aquest punt on es mostra la relació que hi ha entre la comptabilitat i l'ètica. No obstant això, cal preguntar-se si aquesta relació es percebuda amb claredat per tota la comunitat dedicada a la comptabilitat. El present Treball Final de Carrera pretén realitzar un estudi sobre la percepció de l'ètica en comptabilitat per part dels estudiants i professors del Grau en Administració i Direcció d'Empreses de la Universitat Politècnica de València. Per a justificar la motivació de l'Estudi s'han realitzat busques a la Web of Science. Algunes de les paraules clau de la busca triada són ètica, comptabilitat, percepcions, actituds, estudiants i professors. A continuació s'ha dut a terme una anàlisi bibliomètrica i d'aquesta s'ha obtingut la informació necessària, les hipòtesis i les bases que motiven l'estudi. L'article que suposa la base per a iniciar l'estudi és el següent: Students’ and Faculty Members’ Perceptions of the Importance of Business Ethics and Accounting Ethics Education: Is There an Expectations Gap? dels autors Nell Adkins i Robin R. Radtke. A continuació es passa una enquesta tant als estudiants dels quatre cursos del Grau en ADE de la UPV com als professors de comptabilitat de la titulació per a conèixer quina és la percepció que tenen de l'ètica en la comptabilitat. En 2014 a la UPV finalitza la primera promoció de graduats en ADE i l'última promoció de llicenciats en ADE. Per a efectuar l'estudi s'ha decidit passar les enquestes sols als estudiants de Grau en ADE donat que existeixen diferencies en els plans de formació que podrien desvirtuar els resultats i el que es busca amb l'estudi és mostrar quina és la percepció d'estudiants i professors en el sistema educatiu de Grau. Les preguntes del qüestionari fan referència a la importància de l'ètica en la comunitat empresarial, la importància de la formació ètica en comptabilitat, els comportaments habituals dels estudiants o el comportament professional que els propis estudiants consideren correcte. Una vegada finalitzat el passe de les enquestes, s'han arreplegat les dades en un full de càlcul i a continuació aquestes dades han sigut tractades en un programa estadístic per a conèixer els resultats. es_ES
dc.format.extent 103 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Contabilidad es_ES
dc.subject Estudios de Grado en FADE es_ES
dc.subject Estudiantes es_ES
dc.subject Profesorado es_ES
dc.subject Valores éticos es_ES
dc.subject Análisis bibliométrico es_ES
dc.subject Facultad de administración y dirección de empresas (UPV) es_ES
dc.subject Web of Science es_ES
dc.subject Percepción ética es_ES
dc.subject Ética en la contabilidad es_ES
dc.subject Ética es_ES
dc.subject Universitat Politècnica de València (UPV) es_ES
dc.subject Crisis económica es_ES
dc.subject.classification ECONOMIA FINANCIERA Y CONTABILIDAD es_ES
dc.subject.other Licenciatura en Administración y Dirección de Empresas-Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.title L’ensenyament de la comptabilitat des de la perspectiva de l'ètica: Quina percepció tenen els estudiants i professors del Grau en ADE de la UPV? es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación en Gestión de Empresas (CEGEA) - Centre d'Investigació en Gestió d'empreses (CEGEA) es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Sanrosendo Balbastre, A. (2014). L’ensenyament de la comptabilitat des de la perspectiva de l'ètica: Quina percepció tenen els estudiants i professors del Grau en ADE de la UPV?. http://hdl.handle.net/10251/44723. es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem