- -

A heuristic to minimize the inventory value of repairable parts with service constraints: application to an airline company

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

A heuristic to minimize the inventory value of repairable parts with service constraints: application to an airline company

Mostrar el registro completo del ítem

Cardós, M.; Babiloni, E.; Palmer Gato, ME.; Guijarro Tarradellas, E. (2013). A heuristic to minimize the inventory value of repairable parts with service constraints: application to an airline company. Journal of Industrial Engineering and Management. 3(6):771-778. doi:10.3926/jiem.564.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/45497

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A heuristic to minimize the inventory value of repairable parts with service constraints: application to an airline company
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Fecha difusión:
Resumen:
Purpose: This paper focuses on the improvement of the inventory management of repairable parts of the airline company Air Nostrum. The company uses a common sales replacement policy to manage their repairable parts and ...[+]
Palabras clave: Inventory management , Airline industry , ABC classification
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Fuente:
Journal of Industrial Engineering and Management. (issn: 2013-8423 ) (eissn: 2013-0953 )
DOI: 10.3926/jiem.564
Editorial:
OmniaScience
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.3926/jiem.564
Patrocinador:
Project supported by the Universitat Politècnica de València, Ref. PAID- 06-11/2022
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem