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GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies

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GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies

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Rodríguez Ortega, A.; Rey, B.; Alcañiz Raya, ML.; Baños, R.; Guixeres Provinciale, J.; Wrzesien, M.; Gómez Martínez, M.... (2012). GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies. En Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012. IOS Press. 334-338. https://doi.org/10.3233/978-1-61499-121-2-334

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/46057

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Metadatos del ítem

Título: GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies
Autor: Rodríguez Ortega, Alejandro Rey, Beatriz Alcañiz Raya, Mariano Luis BAÑOS, R. Guixeres Provinciale, Jaime Wrzesien, Maja Gómez Martínez, Mario Pérez López, David Clemente Rasal, Paloma Parra Vargas, Elena
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació
Fecha difusión:
Resumen:
The aim of this paper is to describe GameTeen, a novel instrument for the assessment and training of Emotional Regulation (ER) strategies in adolescent population. These new tools are based on the use of 3D serious games ...[+]
Palabras clave: Serious games , Virtual reality , Emotional regulation , Physiological signals , Face tracking
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
ISBN: 978-1-61499-120-5
Fuente:
Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012. (issn: 0926-9630 )
DOI: 10.3233/978-1-61499-121-2-334
Editorial:
IOS Press
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-121-2-334
Serie: Studies in Health Technology and Informatics;181
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2010-20187/ES/ENTORNOS INMERSIVOS Y PERSUASIVOS PARA LA EVALUACION Y ENTRENAMIENTO DE ESTRATEGIAS DE REGULACION EMOCIONAL. APLICACION A LA EDUCACION PSICOSOCIAL EN ADOLESCENTES/
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//SEJ2006-14301/ES/NUEVAS TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION Y LA COMUNICACION: INTEGRACION Y CONSOLIDACION DE SU USO EN CIENCIAS SOCIALES PARA MEJORAR LA SALUD, LA CALIDAD DE VIDA Y EL BIENESTAR./
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO08%2F2008%2F157/ES/Promoción del bienestar a través de las tecnologías de la información y comunicación (probientic)/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BES-2011-043316/ES/BES-2011-043316/
Agradecimientos:
This study was funded by Ministerio de Educación y Ciencia Spain, Project Game Teen (TIN2010-20187) and partially by projects Consolider-C (SEJ2006-14301/PSIC), “CIBER of Physiopathology of Obesity and Nutrition, an ...[+]
Tipo: Capítulo de libro

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