Rodríguez Ortega, A.; Rey, B.; Alcañiz Raya, ML.; Baños, R.; Guixeres Provinciale, J.; Wrzesien, M.; Gómez Martínez, M.... (2012). GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies. En Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012. IOS Press. 334-338. https://doi.org/10.3233/978-1-61499-121-2-334
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/46057
Título:
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GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies
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Autor:
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Rodríguez Ortega, Alejandro
Rey, Beatriz
Alcañiz Raya, Mariano Luis
BAÑOS, R.
Guixeres Provinciale, Jaime
Wrzesien, Maja
Gómez Martínez, Mario
Pérez López, David Clemente
Rasal, Paloma
Parra Vargas, Elena
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Entidad UPV:
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Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació
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Fecha difusión:
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Resumen:
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The aim of this paper is to describe GameTeen, a novel instrument for the assessment and training of Emotional Regulation (ER) strategies in adolescent population. These new tools are based on the use of 3D serious games ...[+]
The aim of this paper is to describe GameTeen, a novel instrument for the assessment and training of Emotional Regulation (ER) strategies in adolescent population. These new tools are based on the use of 3D serious games that can be played under different settings. The evolution of ER strategies will be monitored in two ways depending on the setting where the tool is presented. Firstly, in the laboratory, physiological signals and facial expressions of participants will be recorded. Secondly, in real life settings, ecological momentary assessment tools will be used to obtain answers from the subjects using their mobile phone. The goal is to obtain more attractive and reliable tools to evaluate and train ER strategies.
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Palabras clave:
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Serious games
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Virtual reality
,
Emotional regulation
,
Physiological signals
,
Face tracking
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Derechos de uso:
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Reserva de todos los derechos
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ISBN:
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978-1-61499-120-5
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Fuente:
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Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012. (issn:
0926-9630
)
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DOI:
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10.3233/978-1-61499-121-2-334
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Editorial:
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IOS Press
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Versión del editor:
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http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-121-2-334
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Serie:
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Studies in Health Technology and Informatics;181
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Código del Proyecto:
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info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2010-20187/ES/ENTORNOS INMERSIVOS Y PERSUASIVOS PARA LA EVALUACION Y ENTRENAMIENTO DE ESTRATEGIAS DE REGULACION EMOCIONAL. APLICACION A LA EDUCACION PSICOSOCIAL EN ADOLESCENTES/
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//SEJ2006-14301/ES/NUEVAS TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION Y LA COMUNICACION: INTEGRACION Y CONSOLIDACION DE SU USO EN CIENCIAS SOCIALES PARA MEJORAR LA SALUD, LA CALIDAD DE VIDA Y EL BIENESTAR./
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO08%2F2008%2F157/ES/Promoción del bienestar a través de las tecnologías de la información y comunicación (probientic)/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BES-2011-043316/ES/BES-2011-043316/
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Agradecimientos:
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This study was funded by Ministerio de Educación y Ciencia Spain, Project Game Teen (TIN2010-20187) and partially by projects Consolider-C (SEJ2006-14301/PSIC), “CIBER of Physiopathology of Obesity and Nutrition, an ...[+]
This study was funded by Ministerio de Educación y Ciencia Spain, Project Game Teen (TIN2010-20187) and partially by projects Consolider-C (SEJ2006-14301/PSIC), “CIBER of Physiopathology of Obesity and Nutrition, an initiative of ISCIII” and Excellence Research Program PROMETEO (Generalitat Valenciana. Consellería de Educación, 2008-157). The work of A. Rodríguez was supported by the Spanish MEC under an FPI Grant BES-2011-043316.
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Tipo:
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Capítulo de libro
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