- -

GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies

Mostrar el registro completo del ítem

Rodriguez Ortega, A.; Rey, B.; Alcañiz Raya, ML.; Baños, R.; Guixeres Provinciale, J.; Wrzesien, M.; Gómez Martínez, M.... (2012). GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies. En Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012. IOS Press. 334-338. doi:10.3233/978-1-61499-121-2-334.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/46057

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: GameTeen: new tools for evaluating and training emotional regulation strategies
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació
Fecha difusión:
Resumen:
The aim of this paper is to describe GameTeen, a novel instrument for the assessment and training of Emotional Regulation (ER) strategies in adolescent population. These new tools are based on the use of 3D serious games ...[+]
Palabras clave: Serious games , Virtual reality , Emotional regulation , Physiological signals , Face tracking
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
ISBN: 978-1-61499-120-5
Fuente:
Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine 2012. (issn: 0926-9630 )
DOI: 10.3233/978-1-61499-121-2-334
Editorial:
IOS Press
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-121-2-334
Serie: Studies in Health Technology and Informatics;181
Patrocinador:
Ministerio de Educación y Ciencia Spain, Project Game Teen (TIN2010-20187)
Consolider-C (SEJ2006-14301/PSIC)
“CIBER of Physiopathology of Obesity and Nutrition, an initiative of ISCIII”
PROMETEO (Generalitat Valenciana. Consellería de Educación, 2008-157)
Tipo: Capítulo de libro

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem