- -

Educational Strategies for Artistic Innovation through 2.0 Cartographies

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Educational Strategies for Artistic Innovation through 2.0 Cartographies

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author García Puchades, Wenceslao es_ES
dc.contributor.author Lloret Romero, María Nuria es_ES
dc.contributor.author Corella Lacasa, Miguel es_ES
dc.date.accessioned 2015-02-09T09:28:09Z
dc.date.available 2015-02-09T09:28:09Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 2327-0144
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/46834
dc.description.abstract [EN] Our project on innovative education intends to encourage the development of new artistic practice through the combination of geolocation, mobile technology and the use of the Internet and Web 2.0. We will borrow new trends developed by contemporary artists, ethnographers, cartographers and documentalists to offer students a set of conceptual and practical tools that will allow them to develop a collaborative project to identify and describe the interaction with the different narratives in the contemporary city. Our collaborative methodology is based on a process of democratic communication open to anybody, and it aims to achieve a cartography of the experienced city that is constantly under construction. This way our project favours the experience with new forms of creative writing about the urban space through new technologies and also the student s experimentation with egalitarian communication through the creation of common spaces open to anybody s participation. es_ES
dc.description.sponsorship This work is included in the research project titled “El arte de la participación. El uso de las tecnologías de la información como herramienta de creación colectiva en el arte contemporáneo hispanoamericano”, financed by the Spanish Ministerio de Economía y Competitividad (Dirección General de Investigación Científica y Técnica), reference HAR2012-33154.
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Common Ground Publishing es_ES
dc.relation.ispartof International Journal of Technologies in Learning es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Artistic Innovation es_ES
dc.subject Web 2.0 es_ES
dc.subject Mobile Technology es_ES
dc.subject Geolocation es_ES
dc.subject Experienced City es_ES
dc.subject Collaborative Cartographies es_ES
dc.subject.classification COMUNICACION AUDIOVISUAL Y PUBLICIDAD es_ES
dc.subject.classification HISTORIA DEL ARTE es_ES
dc.subject.classification BIBLIOTECONOMIA Y DOCUMENTACION es_ES
dc.title Educational Strategies for Artistic Innovation through 2.0 Cartographies es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//HAR2012-33154/ES/EL ARTE DE LA PARTICIPACION. EL USO DE LAS TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION COMO HERRAMIENTA DE CREACION COLECTIVA EN EL ARTE CONTEMPORANEO HISPANOAMERICANO/ es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte - Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art es_ES
dc.description.bibliographicCitation García Puchades, W.; Lloret Romero, MN.; Corella Lacasa, M. (2013). Educational Strategies for Artistic Innovation through 2.0 Cartographies. International Journal of Technologies in Learning. 19(4):55-61. http://hdl.handle.net/10251/46834 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://ijltl.cgpublisher.com/
dc.description.upvformatpinicio 55 es_ES
dc.description.upvformatpfin 61 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 19 es_ES
dc.description.issue 4 es_ES
dc.relation.senia 258328
dc.contributor.funder Ministerio de Economía y Competitividad


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem