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dc.contributor.advisor | Piqueras Cabrera, Pedro | es_ES |
dc.contributor.author | Angiolini, Emanuele | es_ES |
dc.date.accessioned | 2015-02-24T12:14:05Z | |
dc.date.available | 2015-02-24T12:14:05Z | |
dc.date.created | 2014-09-17 | |
dc.date.issued | 2015-02-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/47427 | |
dc.description.abstract | [EN] In this master thesis the effect of the downsizing of the aftertreatment system has been studied by means of a 1D in house software. The volume reduction has been combined with the cellular geometry variation evaluating the DPF and engine response under clean and soot loaded DPF conditions. The analysis considers both pre-turbo and post-turbo aftertreatment configurations. In order to deal with the effect of the proposed variations on the particle collection efficiency a filtration efficiency sub-model has been conceptually developed and implemented into the DPF model of the used software. However this analysis has been proposed as a future work. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] En este trabajo final de máster se ha estudiado el efecto del "downsizing" del sistema de post-tratamiento haciendo uso de un software 1D desarrollado en el proprio departamento. La reduccion de volumen se ha combinado con la variacion de la geometria de la celda y se ha evaluado la respuesta del DPF y del motor en condiciones de filtro limpio y con una carga de soot inicial. Ademas se han considerado en el estudio ambas las geometrias de post-tratamiento: post- y pre-turbo. Para evaluar el efecto de las variaciones propuestas sobre la eficiencia de filtrado un submodelo de filtrado se ha desarrollado y se ha implementado en el software utilizado; esta analisis de todas formas se ha dejado como un trabajo futuro | es_ES |
dc.format.extent | 118 | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Dimensionado DPF | es_ES |
dc.subject | Modelo de filtrado en DPF | es_ES |
dc.subject | Pre-turbo | es_ES |
dc.subject | DPF sizing | es_ES |
dc.subject | DPF filtration modelling | es_ES |
dc.subject.classification | INGENIERIA AEROESPACIAL | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Motores de Combustión Interna Alternativos-Màster Universitari en Motors de Combustió Interna Alternatius | es_ES |
dc.title | Contribution to the understanding of monolith sizing and filtration process in wall-flow DPFs | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Servicio de Alumnado - Servei d'Alumnat | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Angiolini, E. (2014). Contribution to the understanding of monolith sizing and filtration process in wall-flow DPFs. http://hdl.handle.net/10251/47427 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | Archivo delegado | es_ES |