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Contribution to the understanding of monolith sizing and filtration process in wall-flow DPFs

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Contribution to the understanding of monolith sizing and filtration process in wall-flow DPFs

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dc.contributor.advisor Piqueras Cabrera, Pedro es_ES
dc.contributor.author Angiolini, Emanuele es_ES
dc.date.accessioned 2015-02-24T12:14:05Z
dc.date.available 2015-02-24T12:14:05Z
dc.date.created 2014-09-17
dc.date.issued 2015-02-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/47427
dc.description.abstract [EN] In this master thesis the effect of the downsizing of the aftertreatment system has been studied by means of a 1D in house software. The volume reduction has been combined with the cellular geometry variation evaluating the DPF and engine response under clean and soot loaded DPF conditions. The analysis considers both pre-turbo and post-turbo aftertreatment configurations. In order to deal with the effect of the proposed variations on the particle collection efficiency a filtration efficiency sub-model has been conceptually developed and implemented into the DPF model of the used software. However this analysis has been proposed as a future work. es_ES
dc.description.abstract [ES] En este trabajo final de máster se ha estudiado el efecto del "downsizing" del sistema de post-tratamiento haciendo uso de un software 1D desarrollado en el proprio departamento. La reduccion de volumen se ha combinado con la variacion de la geometria de la celda y se ha evaluado la respuesta del DPF y del motor en condiciones de filtro limpio y con una carga de soot inicial. Ademas se han considerado en el estudio ambas las geometrias de post-tratamiento: post- y pre-turbo. Para evaluar el efecto de las variaciones propuestas sobre la eficiencia de filtrado un submodelo de filtrado se ha desarrollado y se ha implementado en el software utilizado; esta analisis de todas formas se ha dejado como un trabajo futuro es_ES
dc.format.extent 118 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Dimensionado DPF es_ES
dc.subject Modelo de filtrado en DPF es_ES
dc.subject Pre-turbo es_ES
dc.subject DPF sizing es_ES
dc.subject DPF filtration modelling es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA AEROESPACIAL es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Motores de Combustión Interna Alternativos-Màster Universitari en Motors de Combustió Interna Alternatius es_ES
dc.title Contribution to the understanding of monolith sizing and filtration process in wall-flow DPFs es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Servicio de Alumnado - Servei d'Alumnat es_ES
dc.description.bibliographicCitation Angiolini, E. (2014). Contribution to the understanding of monolith sizing and filtration process in wall-flow DPFs. http://hdl.handle.net/10251/47427 es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


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