Resumen:
|
[EN] To obtain a negative many techniques exist. In this work, a historical revision of the glass processes
will take place, generating specifically an exhaustive analysis of the albumen technique. Due to the
inconvenience ...[+]
[EN] To obtain a negative many techniques exist. In this work, a historical revision of the glass processes
will take place, generating specifically an exhaustive analysis of the albumen technique. Due to the
inconvenience of the passing of time and the corresponding alteration that the medium itself suffers,
several preservation methods have been developed. Nota ll Photographic techniques respond in the
same way to deteriorating agents. With the objective of conserving these cultural godos, several
Guidelines for intervention have been developed in this work, whilst analyzing the great diversity of the
important aspects of conservation issues in relation to the negative. In this work a new material called
Ormocer®s will be employed. Its Study as an adhesive factor in the recomposition of the Photographic
plaques, will focus on the negatives with the preparation of albumen. Additionally, different lines of
investigation are presented regarding the effects time will have on these materials, since it will be in
contact with the internal layers of the negative
[-]
[ES] Para la obtención de los negativos existen una gran abundancia de técnicas. Dentro de este trabajo se
realiza una revisión histórica de los procesos sobre vidrio, generando un análisis exhaustivo de la
técnica de ...[+]
[ES] Para la obtención de los negativos existen una gran abundancia de técnicas. Dentro de este trabajo se
realiza una revisión histórica de los procesos sobre vidrio, generando un análisis exhaustivo de la
técnica de la albúmina. El inconveniente del paso del tiempo y la alteración que consecuentemente
tiene lugar, han dado lugar a la búsqueda de medios de preservación. No todas las técnicas
fotográficas responden de la misma manera ante los agentes de deterioro. Con el fin de la salvaguarda
de estos bienes culturales, se han generado una serie de directrices y modos de actuación, analizando
la gran diversidad de aspectos importantes en la conservación del negativo. En este trabajo se aborda
el empleo de un nuevo material, el Ormocer®s. Nuestro estudio se centra en los negativos de vidrio
con preparación de albúmina y en el producto Ormocer como adhesivo idóneo. Asimismo, se esbozan
una serie de líneas futuras de investigación sobre sus efectos con el paso del tiempo, al estar en
contacto con las capas internas del negativo.
(
[-]
|