This report is made up of two parts: The first one is a brief theoreNcal framework
which intends to contextualize the pracNcal part of the project. In it are gathered the
milestones in the evoluNon of the illustrated ...[+]
This report is made up of two parts: The first one is a brief theoreNcal framework
which intends to contextualize the pracNcal part of the project. In it are gathered the
milestones in the evoluNon of the illustrated album, which allows us to understand its
current configuraNon. AddiNonally, the features that define a children´s illustrated album
are described by considering the literary text on the one side and the visual part on the
other side.
On the second part, a detailed descripNon of the employed methodology in the
execuNon of the album is carried out. The stages in the creaNon of the album are looked
over step by step, from the first sketches to the final art. By taking as a starNng point the
theoreNcal premises of the album and by making use of a pracNcal and organized in Nme
method, the different phases of the development of the book have been covered up to
bring to compleNon a work of chidren´s literature
[-]
Esta memoria consta de dos partes. La primera es un breve marco teórico que trata de
contextualizar la parte prácNca del proyecto. En ella se recogen los hitos en la evolución
del álbum ilustrado que nos permiten entender ...[+]
Esta memoria consta de dos partes. La primera es un breve marco teórico que trata de
contextualizar la parte prácNca del proyecto. En ella se recogen los hitos en la evolución
del álbum ilustrado que nos permiten entender su configuración actual. Asimismo, se
describen las caracterísNcas que definen un álbum ilustrado infanNl, contemplando por un
lado la parte literaria y por otro, la parte visual.
En el segundo apartado, se realiza una detallada descripción de la metodología
empleada en la realización del álbum. Se repasan paso a paso las etapas de creación del
mismo, desde los primeros bocetos hasta el arte final. Tomando como punto de parNda
las premisas teóricas del álbum y haciendo uso de un método prácNco y ordenado en el
Nempo, se han ido recorriendo las diferentes fases de elaboración del libro hasta
completar una obra de literatura infanNl.
[-]
|