- -

A tree-based model for setting optimal train fare zones

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

A tree-based model for setting optimal train fare zones

Mostrar el registro completo del ítem

Conejero Casares, JA.; Jordan Lluch, C.; Sanabria Codesal, E. (2014). A tree-based model for setting optimal train fare zones. Mathematical Problems in Engineering. 2014:1-11. doi:10.1155/2014/384321.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/49158

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A tree-based model for setting optimal train fare zones
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar - Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària
Fecha difusión:
Resumen:
Given a railway line with n stops and the number of travelers between each pair of stops, we show how to split these stops into k different fare zones in order to maximize the benefit obtained from the sale of tickets to ...[+]
Palabras clave: Public transportation , Transit networks , Elastic demand
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Mathematical Problems in Engineering. (issn: 1024-123X )
DOI: 10.1155/2014/384321
Editorial:
Hindawi Publishing Corporation
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1155/2014/384321
Patrocinador:
MEC Project [MTM2013-47093-P]
MEC Project [MTM2012-33073]
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem