- -

A tree-based model for setting optimal train fare zones

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

A tree-based model for setting optimal train fare zones

Mostrar el registro completo del ítem

Conejero Casares, JA.; Jordan Lluch, C.; Sanabria Codesal, E. (2014). A tree-based model for setting optimal train fare zones. Mathematical Problems in Engineering. 2014:1-11. doi:10.1155/2014/384321

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/49158

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A tree-based model for setting optimal train fare zones
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar - Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària
Fecha difusión:
Resumen:
Given a railway line with n stops and the number of travelers between each pair of stops, we show how to split these stops into k different fare zones in order to maximize the benefit obtained from the sale of tickets to ...[+]
Palabras clave: Public transportation , Transit networks , Elastic demand
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Mathematical Problems in Engineering. (issn: 1024-123X )
DOI: 10.1155/2014/384321
Editorial:
Hindawi Publishing Corporation
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1155/2014/384321
Agradecimientos:
The authors would like to thank RENFE for his collaboration and providing us several tables of data of the flow of passengers of the commuter trains of the Valencia region. J. Alberto Conejero is supported by MEC Project ...[+]
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem