The works of whose documentation and analysis I will deal with are paintings belonging to the triptych in the cruise of the Gospel in the Chapel of the Colegio-Seminario del Corpus Christi of must-see work will try to track ...[+]
The works of whose documentation and analysis I will deal with are paintings belonging to the triptych in the cruise of the Gospel in the Chapel of the Colegio-Seminario del Corpus Christi of must-see work will try to track the paintings from its conception up to our days. This object will include a historical contextualization and a description of the paintings, accompanied by an iconographic analysis.
To translate the material evolution be studied the painting technique and the materials present, as well as time, ancient interventions, the problems arising from the architecture and religious services there made have affected the paintings.
All restorative and conservative processes that have passed the paintings were. In addition there will be a comparison with the conservation and restoration of paintings located in la Basílica de la Virgen de los Desamparados de Valencia, in order to supplement the information on the modes of resolving a restoration.
To end the State of the paintings will be discussed currently.
[-]
Las obras de cuya documentación y análisis se va a ocupar este trabajo son las pinturas murales al fresco pertenecientes al tríptico ubicado en el crucero del Evangelio en la Capilla del Colegio-Seminario del Corpus Christi ...[+]
Las obras de cuya documentación y análisis se va a ocupar este trabajo son las pinturas murales al fresco pertenecientes al tríptico ubicado en el crucero del Evangelio en la Capilla del Colegio-Seminario del Corpus Christi de Valencia.
El trabajo tratará de realizar un seguimiento de las pinturas desde su concepción hasta nuestros días. Con este objeto se realizará una contextualización histórica y una descripción de las pinturas, acompañadas de un análisis iconográfico.
Para plasmar la evolución material se estudiará la técnica pictórica y los materiales presentes, además de cómo el tiempo, las antiguas intervenciones, los problemas derivados de la arquitectura y los oficios religiosos allí realizados han afectado a las pinturas.
Se trataran todos los procesos restaurativos y conservativos por los que han pasado las pinturas. Además se realizará una comparativa con la Conservación-Restauración de las pinturas ubicadas en la Basílica de la Virgen de los Desamparados de Valencia, con el fin de complementar la información en torno a los distintos modos de resolver una restauración.
Para finalizar se analizará el estado de las pinturas actualmente.
[-]
|