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Fire design method for bar-reinforced circular and elliptical concrete filled tubular columns

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Fire design method for bar-reinforced circular and elliptical concrete filled tubular columns

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Espinós Capilla, A.; Romero, ML.; Hospitaler Pérez, A. (2013). Fire design method for bar-reinforced circular and elliptical concrete filled tubular columns. Engineering Structures. 56:384-395. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2013.05.026

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/49667

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Título: Fire design method for bar-reinforced circular and elliptical concrete filled tubular columns
Autor: Espinós Capilla, Ana Romero, Manuel L. Hospitaler Pérez, Antonio
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto de Ciencia y Tecnología del Hormigón - Institut de Ciència i Tecnologia del Formigó
Universitat Politècnica de València. Departamento de Mecánica de los Medios Continuos y Teoría de Estructuras - Departament de Mecànica dels Medis Continus i Teoria d'Estructures
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
A method for calculating the design axial buckling load in the fire situation of unreinforced axially loaded concrete filled circular hollow section columns was presented by the authors in a previous paper [1]. In the ...[+]
Palabras clave: Fire resistance , Concrete filled tubular columns , Eurocode 4 , Simple calculation model , Reinforcement , Elliptical hollow section
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Engineering Structures. (issn: 0141-0296 )
DOI: 10.1016/j.engstruct.2013.05.026
Editorial:
Elsevier
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BIA2009-09411/ES/Comportamiento Resistente Frente A Altas Temperaturas De Perfiles Tubulares De Acero Rellenos De Hormigon De Alta Resistencia/
Agradecimientos:
The authors would like to express their sincere gratitude to the Spanish "Ministerio de Ciencia e Innovacion" for the help provided through the Project BIA2009-9411 and to the European Union through the FEDER funds.
Tipo: Artículo

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