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Effect of turbulence model and inlet boundary condition on the Diesel spray behavior simulated by an Eulerian Spray Atomization (ESA) model

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Effect of turbulence model and inlet boundary condition on the Diesel spray behavior simulated by an Eulerian Spray Atomization (ESA) model

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Salvador Rubio, FJ.; Gimeno García, J.; Pastor Enguídanos, JM.; Martí Aldaraví, P. (2014). Effect of turbulence model and inlet boundary condition on the Diesel spray behavior simulated by an Eulerian Spray Atomization (ESA) model. International Journal of Multiphase Flow. 65:105-116. https://doi.org/10.1016/j.ijmultiphaseflow.2014.06.003

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/49691

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Título: Effect of turbulence model and inlet boundary condition on the Diesel spray behavior simulated by an Eulerian Spray Atomization (ESA) model
Autor: Salvador Rubio, Francisco Javier Gimeno García, Jaime Pastor Enguídanos, José Manuel Martí Aldaraví, Pedro
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
Simulating liquid spray first and second atomization is not an easy task. Many models have been developed over the past years, but Eulerian ones have proved their better performance for the dense zone of the spray. In this ...[+]
Palabras clave: Air-fuel mixing , OpenFOAM , Eulerian , Inlet , Turbulence , Fuel injection
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Multiphase Flow. (issn: 0301-9322 )
DOI: 10.1016/j.ijmultiphaseflow.2014.06.003
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijmultiphaseflow.2014.06.003
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2012-36932/ES/COMPRENSION DE LA INFLUENCIA DE COMBUSTIBLES NO CONVENCIONALES EN EL PROCESO DE INYECCION Y COMBUSTION TIPO DIESEL/
Agradecimientos:
This research was funded in the frame of Project "Compresion de la influencia de combustibles no convencionales en el proceso de inyeccion y combustion tipo Diesel" reference TRA2012-36932 from Ministerio de Economia y ...[+]
Tipo: Artículo

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