Resumen:
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A story, a poem. A universe full of life. The Journey of Keenö is all this; is a
video game. This report aims to defend a practical typology final degree project,
which has been to create, design and coordinate the ...[+]
A story, a poem. A universe full of life. The Journey of Keenö is all this; is a
video game. This report aims to defend a practical typology final degree project,
which has been to create, design and coordinate the pre-production of a
role-playing game as a team. A primary purpose for addressing the work has
been to familiarize with the production of an actual game in order to acquire
a professional profile of visual development artist for video games. The project
has made in a team, this constituting a fundamental base.
The title chosen is The Journey of Keenö, and refers to the personal and
exploration journey that takes Keenö along Meër’s wild lands. This makes
this project has been developed on two pillars. On the one hand the artistic
development as both a spiritual world and the creatures that inhabit it,
and second, the consistent link between the two nexus. The construction of
the world has been designed from a coherent and natural view, but without
losing stylistic aspects that make it visually appealing. It has paid particular
attention to the design of native ecosystems, through the flora and fauna,
elements that strengthen the foundations of discourse. Also based on history
have been conceived and designed various character’s stereotypes, but
trying to pass these schemes, became rich in complexity and depth both
psychological and social, again without neglecting aesthetic side.
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Una historia, un poema. Un universo repleto de vida. The Journey of Keenö
es todo esto; es un videojuego. Esta memoria tiene como objetivo defender
un trabajo de fin de grado de tipología práctica, que ha consistido en ...[+]
Una historia, un poema. Un universo repleto de vida. The Journey of Keenö
es todo esto; es un videojuego. Esta memoria tiene como objetivo defender
un trabajo de fin de grado de tipología práctica, que ha consistido en crear,
diseñar y coordinar en equipo la pre-producción de un videojuego de rol. Una
finalidad primaria a la hora de abordar el trabajo ha sido familiarizarme con la
producción de un videojuego real con objeto de adquirir un perfil profesional
de artista de desarrollo visual para videojuegos. El proyecto se ha realizado
en equipo, constituyendo esto una base fundamental del mismo.
El título The Journey of Keenö hace referencia al viaje personal y de exploración
que realiza Keenö a lo largo de las tierras salvajes de Meër. Este proyecto
se ha ideado sobre dos pilares fundamentales: por una parte, el desarrollo
tanto artístico como espiritual de un mundo y los seres que lo habitan;
y por la otra, el vínculo congruente entre ambos nexos. La construcción del
mundo ha sido trazada desde un punto de vista coherente y natural, pero sin
perder aspectos estilísticos que lo hacen visualmente atractivo. Se ha prestado
especial atención al diseño de los ecosistemas autóctonos, pasando por
la flora y fauna, elementos que afianzan los cimientos del discurso; así como
a la historia, para la que se han concebido y diseñado diversos arquetipos
de personaje, que se han enriquecido en complejidad y profundidad tanto
psicológica como socialmente; nuevamente sin descuidar su faceta estética.
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