De Beuckelaer, A., Toonen, S., & Davidov, E. (2012). On the optimal number of scale points in graded paired comparisons. Quality & Quantity, 47(5), 2869-2882. doi:10.1007/s11135-012-9695-2
European Commission (2008). The European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF). Office for Official Publications of the European Communities.
Fernández March, A. (2010). La evaluación orientada al aprendizaje en un modelo de formación por competencias en la educación universitaria. Revista de Docencia Universitaria, Vol. 8, nº. 1, pp. 11-34.
[+]
De Beuckelaer, A., Toonen, S., & Davidov, E. (2012). On the optimal number of scale points in graded paired comparisons. Quality & Quantity, 47(5), 2869-2882. doi:10.1007/s11135-012-9695-2
European Commission (2008). The European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF). Office for Official Publications of the European Communities.
Fernández March, A. (2010). La evaluación orientada al aprendizaje en un modelo de formación por competencias en la educación universitaria. Revista de Docencia Universitaria, Vol. 8, nº. 1, pp. 11-34.
Gee, S. (1981). Technology transfer, innovation & international cometitiveness. Wiley & Sons.
Goffin, K.; Mitchell, R. (2010). Innovation management. Palgrave-MacMillan.
Klippel, A. F., Petter, C. O., & Antunes, J. A. V. (2008). Management Innovation, a way for mining companies to survive in a globalized world. Utilities Policy, 16(4), 332-333. doi:10.1016/j.jup.2007.09.001
Lasnier, F. (2000). Réussir la formation par compétences. Guérin.
Lehto, A.; Kairisto-Mertanene, L.; Penttilä, T. (2011). Towards innovation pedagogy. A new approach to teaching and learning for universities of applied sciences. Turku University of Apllied Sciences.
Marin-Garcia, J. A. (2009). Los alumnos y los profesores como evaluadores. Aplicación a la calificación de presentaciones orales. Revista Espa-ola de Pedagogía, Vol. 67, nº. 242, pp. 79-97.
Morley, D. D. (2009). SPSS macros for assessing the reliability and agreement of student evaluations of teaching. Assessment & Evaluation in Higher Education, 34(6), 659-671. doi:10.1080/02602930802474151
Mula, J.; Días-Madro-ero, M.; Poler, R. (2012). Configuración del Grado en Ingeniería de Organización Industrial en las universidades espa-olas. Dirección y Organización, Vol. 47, pp. 5-20.
Perrenoud, P. (2005). La universitat entre la transmissió de coneixements i el desenvolupament de competències. El debat sobre les competències a l'ensenyament universitari, ICE UB. Documents de Docència Universitària, núm. 5., pp. 8-25.
Pond, K. (2007). Student Experiences of Peer Review Marking of Team Projects. International Journal of Management Education, Vol. 6, nº. 1, pp. 30-43.
Saaty, T. L. (1980). The Analytic Hierarchy Process. McGraw-Hill.
Schumpeter, J. (1934). The Theory of Economic Development. Harvard University Press.
Viladrich Segués, M. C.; Doval Dieguez, E. (2011). Medición: fiabilidad y validez. Laboratori d'Estadística Aplicada i de Modelització (UAB).
Villa Sánchez, A.; Poblete, M. (2007). Aprendizaje basado en competencias. Una propuesta para la evaluación de las competencias genéricas. Universidad de Deusto.
[-]