Abstract:
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The project examines the relation between publicity and set design.
It deals with the question of how urban areas could better promote and sell a product if you regenerate them. If you give them personality by changing ...[+]
The project examines the relation between publicity and set design.
It deals with the question of how urban areas could better promote and sell a product if you regenerate them. If you give them personality by changing their spacious conditions, how could they make a brand known.
The project also presents different techniques and how marketing experts use them in order to achieve that their advertising messages will be more effective.
Techniques that are mainly based on visual effects and the selective memory.
That is why we are going to present four ideas as projects that haven’t been realized yet and that we consider viable after studying different urban surroundings in the city of Valencia.
Finally, it should also be emphasized that we are not interested in changing spacious conditions by using decorative designs. We are going to concentrate on transformation visions and poetics that certain artistic languages offer.
In this matter we needed the knowledge of some references, we had to read a lot and we had to discover, in certain classes dealing with this topics, the capacity that art have to enter in relation with other disciplines.
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El proyecto investiga las relaciones entre la publicidad y la escenografía. De cómo los espacios urbanos, regenerándolos y dotándolos de personalidad por medio de intervenciones de tipo espacial, conseguirían anunciar y ...[+]
El proyecto investiga las relaciones entre la publicidad y la escenografía. De cómo los espacios urbanos, regenerándolos y dotándolos de personalidad por medio de intervenciones de tipo espacial, conseguirían anunciar y vender mejor un producto o dar a conocer una marca. También de como el marketing utiliza diferentes técnicas para conseguir que los mensajes enviados puedan ser más efectivos. Utilizando principalmente el impacto visual y la memoria selectiva. Por ello, después de estudiar diferentes entornos urbanos de la ciudad de Valencia, presentaremos a modo de proyectos, no materializados, cuatro trabajos de ideas que consideramos viables. Para finalizar, destacar que, en el tipo de intervenciones espaciales que
proponemos no nos interesan las posibilidades de cambio que ofrece la aplicación de diseños decorativos para espacios urbanos, si no utilizar la mirada transformadora y la poética de determinados lenguajes artísticos. Para esto han sido determinantes una serie de lecturas, el conocimiento de algunos referentes y descubrir gracias a ciertas asignaturas especificas del Grado, la capacidad que tiene el Arte para entrar en relación con otro tipo de disciplinas.
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