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Modelling helicopter crashworthiness onto water using a coupled FE-SPH approach

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Modelling helicopter crashworthiness onto water using a coupled FE-SPH approach

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Acín González, MA. (2014). Modelling helicopter crashworthiness onto water using a coupled FE-SPH approach. http://hdl.handle.net/10251/50564.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/50564

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Metadatos del ítem

Título: Modelling helicopter crashworthiness onto water using a coupled FE-SPH approach
Autor:
Director(es): Hoyas Calvo, Sergio Campbell, James
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Fecha acto/lectura: 2014-09-30
Resumen:
As part of the CAST European project, a full-scale water impact test of a WG30 airframe was carried out and vertical ditching Lagrangian approach FE model was performed. The first aim was to model the WG30 helicopter impact ...[+]


Puedes encontrar el trabajo académico en la biblioteca de la ETSID (P E-PFC/10024)
Palabras clave: transient , Impact , Finite Element Analysis , LS-DYNA , Ditching
Derechos de uso: Cerrado
Titulación: Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial
Tipo: Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado

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