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Numerical study of the impact response and ballistic limit of AA2024 friction stir welded aircraft panels

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Numerical study of the impact response and ballistic limit of AA2024 friction stir welded aircraft panels

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Azorín Albero, A. (2014). Numerical study of the impact response and ballistic limit of AA2024 friction stir welded aircraft panels. http://hdl.handle.net/10251/51049.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/51049

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Título: Numerical study of the impact response and ballistic limit of AA2024 friction stir welded aircraft panels
Autor:
Director(es): Tom de Vuyst
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha acto/lectura:
2014-09
Fecha difusión:
Resumen:
Friction Stir Welding is a novel environmentally friendly welding technique able to produce higher joint properties than conventional processes. It has become an attractive process for many manufacturers in the last years, ...[+]


Puedes encontrar el trabajo académico en la biblioteca de la ETSID (P PFM/412)
Palabras clave: Hard projectile , Barlat’s material model , LS-DYNA , FSW , Anisotropy , Soft projectile , Residual velocity , SPH bird , Residual stresses
Derechos de uso: Cerrado
Titulación: Máster Universitario en Ingeniería Aeronáutica-Màster Universitari en Enginyeria Aeronàutica
Tipo: Tesis de máster

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