Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Fuster López, Laura![]() |
es_ES |
dc.contributor.advisor | Yusa Marco, Dolores Julia![]() |
es_ES |
dc.contributor.advisor | Vicente Palomino, Sofía![]() |
es_ES |
dc.contributor.author | DE PAOLA, LUCIA![]() |
es_ES |
dc.date.accessioned | 2015-06-16T11:40:50Z | |
dc.date.available | 2015-06-16T11:40:50Z | |
dc.date.created | 2014-07-21 | |
dc.date.issued | 2015-06-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/51783 | |
dc.description.abstract | [EN] This project proposes a comprehensive study of three Italian paintings of the early twentieth century found in the Galleria Ricci Oddi Piacenza, Italy. From a total of six paintings have been initially selected, were chosen three on the basis of heterogeneity of the material used in the preparations (white lead, zinc white or calcite) with the purpose of having a wider range of results. This paintings were Sera a Bogliasco by Giuseppe Sachieri (1906), Toeletta by Emilio Rizzi (1913) and Moschettiere by Antonio Mancini (1920). The paintings have common characteristics that allow a fair comparison of the results obtained. All selected works are by even-aged Italian painters, oils on canvas, acquired in early life and from that moment they were kept in the same gallery. Also all were subjected to an intervention of glue paste lining made in the fifties of s.XIX by the same restaurateur. The negative effects of glue paste lining performed on piece of work delicate and unstable by nature, such as those in the eight hundred, it is clear to most conservators and restorers. In the past this lining technique was considered almost routine intervention. However, among the works on display at the Galleria, the ones which have suffered in the past this glue paste lining intervention are now currently in worse condition. In parallel to the heat-moisture rooms of the Galleria, the study addresses the chromatic palette and other constituent materials through physical and chemical analysis such as X-ray Fluorescence (XRF), Raman, Light Microscopy (LM) and Scanning Electron Microscopy (SEM). This work is part of a broader investigation in which other two different and complementary projects were raised. The aim is to help understand the deterioration mechanisms that the works of art have experienced and the causes which have favored it, in order to determine patterns of specific interventions | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Este projecte proposa un ampli estudi de tres pintures italianes de principi de segle XX que es troben a la Galleria Ricci Oddi de Piacenza, Itàlia. Es van seleccionar les pintures d'un total de sis en la base de la heterogeneïtat dels materials utilitzats en les preparacions (blanc de plom, blanc de zinc o calcita), amb el propòsit de tindre una varietat de resultats més àmplia. Les pintures triades van ser Sera a Bogliasco de Giuseppe Sachieri de 1906, Toeletta d'Emilio Rizzi del 1913 i Moschettiere d'Antonio Mancini del 1920. Les pintures tenen característiques comunes que permeten la comparació dels resultats obtinguts. Són obres de pintors italians coetanis, són tres olis sobre llenç, totes van ser adquirides en primers anys de vida i des d'aquest moment van estar conservades a la mateixa galeria, a més totes van ser sotmeses a una intervenció de entelat a la cot realitzat en els anys cinquanta del s. XIX pel mateix restaurador. Els efectes negatius que l'entelat dut a terme amb cot poden causar sobre obres delicades i inestables per naturalesa, com les realitzades en el Vuit-cents, és evident a la majoria dels conservadors i restauradors. En el passat aquesta tècnica de entelat era considerada una intervenció gairebé de rutina. A més, entre les obres exposades a la Galleria, les que han patit en el passat aquesta intervenció de entelat a la cot ara són la que en l'actualitat, presenten pitjor estat de conservació. En paral · lel al control termo-higromètric de les sales de la Galleria, l'estudi aborda la paleta cromàtica i altres materials constituents, mitjançant analísis físics-químics com X-ray Fluorescence (XRF), Raman, Light Microscopy (LM) and i scanning Electron Microscopy (SEM). Este projecte s'emmarca en una àmplia línia d'investigació en la qual es van plantejar dos projectes diferents, però complementaris, que permetran entendre els mecanismes de deteriorament que han experimentat les obres i les causes que els han afavorits, per poder determinar pautes intervencions específiques | es_ES |
dc.format.extent | 72 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Óleos | es_ES |
dc.subject | Patologías | es_ES |
dc.subject | Espetrometría raman | es_ES |
dc.subject | Microscopía electronica de barrido (Sem/Edx) | es_ES |
dc.subject | Oils | es_ES |
dc.subject | Pathology | es_ES |
dc.subject | Raman spectrometry | es_ES |
dc.subject | Scanning electron microscopy (Sem / Edx) | es_ES |
dc.subject.classification | PINTURA | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Conservación y Restauración de Bienes Culturales-Màster Universitari en Conservació i Restauració de Béns Culturals | es_ES |
dc.title | Caracterización físico-química de tres óleos sobre lienzo de principio del S. XX entelados a la gacha: Identificación de patologías y | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Servicio de Alumnado - Servei d'Alumnat | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | De Paola, L. (2014). Caracterización físico-química de tres óleos sobre lienzo de principio del S. XX entelados a la gacha: Identificación de patologías y. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/51783 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | Archivo delegado | es_ES |