- -

Development of a control-oriented model to optimise fuel consumption and NOX emissions in a DI Diesel engine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Development of a control-oriented model to optimise fuel consumption and NOX emissions in a DI Diesel engine

Mostrar el registro completo del ítem

Molina, S.; Guardiola, C.; Martín Díaz, J.; Garcia Sarmiento, D. (2014). Development of a control-oriented model to optimise fuel consumption and NOX emissions in a DI Diesel engine. Applied Energy. 119:405-416. doi:10.1016/j.apenergy.2014.01.021.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/52157

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Development of a control-oriented model to optimise fuel consumption and NOX emissions in a DI Diesel engine
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
This paper describes a predictive NOX and consumption model, which is oriented to control and optimisation of DI Diesel engines. The model applies the Response Surface Methodology following a two-step process: firstly, the ...[+]
Palabras clave: In-cylinder pressure , Engine performance , NOx emissions , Response Surface Methodology , Predictive model
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2014.01.021
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.apenergy.2014.01.021
Patrocinador:
Universitat Politecnica de Valencia PAID-06-09
Generalitat Valenciana GV/2010/045
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem