Resumen:
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[EN] The Master Thesis presented here deals with the drawbacks concerning the low combustion efficiency associated to the gasoline PPC and RCCI combustion modes at some engine operating conditions. Despite the fact that ...[+]
[EN] The Master Thesis presented here deals with the drawbacks concerning the low combustion efficiency associated to the gasoline PPC and RCCI combustion modes at some engine operating conditions. Despite the fact that both combustion concepts are included into the LTC (Low Temperature Combustion) strategies, this work can be split into two different researches. In the first one, the investigation is focused on evaluating the use of double injection strategies coupled with the spark assistance as a method to improve the engine-out emissions and efficiency on the gasoline PPC combustion mode. In the second one, the work is based on the RCCI low load combustion efficiency optimization while maintaining near zero NOx and soot levels. To carry out this research, both experimental (single cylinder engine, transparent engine, high speed cameras, among others) and theoretical (combustion diagnosis codes, CFD 1D and 3D computational codes) tools have been used
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[ES] El presente Trabajo de Fin de Máster aborda la problemática relacionada con la baja eficiencia de combustión que presentan los conceptos de combustión PPC gasolina y RCCI, en determinadas condiciones de operación. Aun ...[+]
[ES] El presente Trabajo de Fin de Máster aborda la problemática relacionada con la baja eficiencia de combustión que presentan los conceptos de combustión PPC gasolina y RCCI, en determinadas condiciones de operación. Aun encontrándose ambos conceptos de combustión dentro del marco de las estrategias de combustión LTC (Low Temperature Combustion), el trabajo se puede dividir en dos investigaciones diferenciadas. En una primera parte, la investigación se centra en evaluar el uso de estrategias de inyección doble combinadas con la asistencia por bujía como método de mejora sobre las emisiones y eficiencia del concepto de combustión PPC gasolina. En una segunda parte, el trabajo se focaliza en la optimización de la eficiencia de combustión del concepto RCCI en baja carga manteniendo niveles de emisiones de NOx y hollín cercanos a cero. Para ello, se ha combinado tanto el uso de herramientas experimentales (motor monocilíndrico, motor óptico de investigación, cámaras rápidas…) como herramientas teóricas (códigos de diagnóstico de la combustión, herramientas de cálculo computacional CFD 1D y 3D).
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