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Finite element modelling of cracked railway pre-stressed concrete sleepers

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Finite element modelling of cracked railway pre-stressed concrete sleepers

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Montalban Domingo, ML.; Zamorano, C.; Palenzuela, C.; Real Herráiz, JI. (2014). Finite element modelling of cracked railway pre-stressed concrete sleepers. European Journal of Environmental and Civil Engineering. 1(1):1-12. doi:10.1080/19648189.2014.935486

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/53099

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Metadatos del ítem

Título: Finite element modelling of cracked railway pre-stressed concrete sleepers
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar - Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Fecha difusión:
Resumen:
Loading conditions on railway tracks are the result of the sum of the static axle load of vehicles and augments caused by dynamic effects. Dynamic loads have several causes and can be quasi-static or impacts. Cracking in ...[+]
Palabras clave: Concrete sleeper , Crack , Dynamic loads , Experimental modal analysis , Finite element model
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
European Journal of Environmental and Civil Engineering. (issn: 1226-7988 )
DOI: 10.1080/19648189.2014.935486
Editorial:
Taylor & Francis
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1080/19648189.2014.935486
Tipo: Artículo

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