- -

Using a mobile phone acceleration sensor in physics experiments on free and damped harmonic oscillations

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Using a mobile phone acceleration sensor in physics experiments on free and damped harmonic oscillations

Mostrar el registro completo del ítem

Castro Palacio, JC.; Velazquez Abad, L.; Gimenez Valentin, MH.; Monsoriu Serra, JA. (2013). Using a mobile phone acceleration sensor in physics experiments on free and damped harmonic oscillations. American Journal of Physics. 81:472-475. doi:10.1119/1.4793438

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/54285

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Using a mobile phone acceleration sensor in physics experiments on free and damped harmonic oscillations
Autor: Castro Palacio, Juan Carlos Velazquez Abad, Luisberis Giménez Valentín, Marcos Herminio Monsoriu Serra, Juan Antonio
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada
Universitat Politècnica de València. Centro de Tecnologías Físicas: Acústica, Materiales y Astrofísica - Centre de Tecnologies Físiques: Acústica, Materials i Astrofísica
Fecha difusión:
Resumen:
We have used a mobile phone acceleration sensor, and the Accelerometer Monitor application for Android, to collect data in physics experiments on free and damped oscillations. Results for the period, frequency, spring ...[+]
Palabras clave: collections of physical data , computer aided instruction , computerised instrumentation , laboratories , mobile computing , mobile handsets , physics computing , physics education , sensors , student experiments
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
American Journal of Physics. (issn: 0002-9505 ) (eissn: 1943-2909 )
DOI: 10.1119/1.4793438
Editorial:
American Association of Physics Teachers
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1119/1.4793438
Agradecimientos:
The authors would like to thank the Institute of Education Sciences, Universitat Politecnica de Valencia (Spain), for the support of the Teaching Innovation Group, MoMa.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem