- -

Controller tuning by means of evolutionary multiobjective optimization: current trends and applications

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Controller tuning by means of evolutionary multiobjective optimization: current trends and applications

Mostrar el registro completo del ítem

Reynoso Meza, G.; Blasco Ferragud, FX.; Sanchís Saez, J.; Martínez Iranzo, MA. (2014). Controller tuning by means of evolutionary multiobjective optimization: current trends and applications. Control Engineering Practice. 28:58-73. https://doi.org/10.1016/j.conengprac.2014.03.003

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/54817

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Controller tuning by means of evolutionary multiobjective optimization: current trends and applications
Autor: Reynoso Meza, Gilberto Blasco Ferragud, Francesc Xavier Sanchís Saez, Javier Martínez Iranzo, Miguel Andrés
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de Sistemas y Automática - Departament d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Automática e Informática Industrial - Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial
Fecha difusión:
Resumen:
Control engineering problems are generally multi-objective problems; meaning that there are several specifications and requirements that must be fulfilled. A traditional approach for calculating a solution with the desired ...[+]
Palabras clave: Evolutionary multi-objective optimisation , Multi-objective evolutionary algorithms , Multi-criteria decision making , Multi-objective optimisation design procedure , Controller tuning
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Control Engineering Practice. (issn: 0967-0661 ) (eissn: 1873-6939 )
DOI: 10.1016/j.conengprac.2014.03.003
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.conengprac.2014.03.003
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI-2010-19/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-2011-2732/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2011-28082/ES/DISEÑO E IMPLEMENTACION DE PILOTOS AUTOMATICOS PARA VEHICULOS AEREOS NO TRIPULADOS (UAVS) MEDIANTE TECNICAS DE OPTIMIZACION Y CONTROL AVANZADO/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//ENE2011-25900/ES/GESTION OPTIMA MEDIANTE CONTROLADORES AVANZADOS DE PILAS DE COMBUSTIBLE TIPO PEM PARA APLICACIONES MOVILES Y ESTATICAS/
Agradecimientos:
The first author is grateful for the hospitality and availability of the UTC at the University of Sheffield during his academic research stay at 2011; especially to Dr. P.J. Fleming for his valuable comments and insights ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem