- -

Caracterizacion experimental en banda estrecha del canal radio Vehicular-to-Vehicular (V2V) a 5.9 GHz

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Caracterizacion experimental en banda estrecha del canal radio Vehicular-to-Vehicular (V2V) a 5.9 GHz

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Campuzano Candel, Andrés José
dc.contributor.author Fernandez, Hernán
dc.contributor.author Balaguer Andrés, David
dc.contributor.author Rodrigo-Peñarrocha, Vicent Miquel
dc.contributor.author Reig, Juan
dc.contributor.author Rubio Arjona, Lorenzo
dc.contributor.editor Bronchalo Bronchalo, Enrique es_ES
dc.contributor.editor Torregrosa Penalva, Germán
dc.contributor.editor Torregrosa Fuentes, Adrián José
dc.contributor.editor Gozálvez Sempere, Javier
dc.contributor.editor San Blas Oltra, Ángel Antonio
dc.contributor.editor Capmany Francoy, Juan
dc.date.accessioned 2015-09-22T09:36:30Z
dc.date.available 2015-09-22T09:36:30Z
dc.date.issued 2012-09-12
dc.identifier.isbn 978-84-695-4327-6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/54929
dc.description.abstract [EN] Vehicular-to-vehicular (V2V) communications are receiving considerable attention due to the introduction of the intelligent transportation system (ITS) concept. To design, evaluate and optimize ITS applications oriented to vehicular safety based on wireless systems, the knowledge of the propagation channel is vital, in particular the path-loss. From a narrowband V2V channel measurements campaign carried out in a suburban area of Valencia city (Spain), this paper analyzes the path-loss in terms of the transmitter (Tx) and receiver (Rx) separation distance. Based on a linear slope model, values for the path loss exponent and the standard deviation of shadowing are reported. Also, the Doppler power density spectrum (PDS) due to the time-selective behavior is examined. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universidad Miguel Hernández de Elche es_ES
dc.relation Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovacion COLCIENCIAS de Colombia es_ES
dc.relation Universitat Politécnicà de València Programa de Apoyo a la Investigacion y Desarrollo (PAID-05-10) es_ES
dc.relation.ispartof XXVII Simposium Nacional de la Unión Científica Internacional de Radio es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject V2V es_ES
dc.subject Banda estrecha del canal radio es_ES
dc.subject Sistemas de Transporte Inteligente es_ES
dc.subject Intelligent Transportation Systems (ITS) es_ES
dc.subject Accidentes de tráfico es_ES
dc.subject.classification TEORIA DE LA SEÑAL Y COMUNICACIONES es_ES
dc.title Caracterizacion experimental en banda estrecha del canal radio Vehicular-to-Vehicular (V2V) a 5.9 GHz es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Telecomunicación y Aplicaciones Multimedia - Institut Universitari de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Campuzano Candel, AJ.; Fernandez, H.; Balaguer Andrés, D.; Rodrigo-Peñarrocha, VM.; Reig, J.; Rubio Arjona, L. (2012). Caracterizacion experimental en banda estrecha del canal radio Vehicular-to-Vehicular (V2V) a 5.9 GHz. En XXVII Simposium Nacional de la Unión Científica Internacional de Radio. Universidad Miguel Hernández de Elche. 1-4. http://hdl.handle.net/10251/54929 es_ES
dc.description.accrualMethod Senia es_ES
dc.relation.conferencename XXVII Simposium Nacional de la Unión Científica Internacional de Radio
dc.relation.conferencedate September 12-14, 2012
dc.relation.conferenceplace Elche, Spain
dc.relation.publisherversion http://ursi.usc.es/wp-content/uploads/articulos_modernos/2012_Elche/URSIELCHE%202012.pdf es_ES
dc.description.upvformatpinicio 1 es_ES
dc.description.upvformatpfin 4 es_ES
dc.relation.senia 233983 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record