dc.contributor.author |
Lázaro, Mario
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es_ES |
dc.date.accessioned |
2015-11-17T12:29:48Z |
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dc.date.available |
2015-11-17T12:29:48Z |
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dc.date.issued |
2015-07 |
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dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10251/57617 |
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dc.description.abstract |
[EN] The aeroelastic modelling of aircraft structures is a fundamental area for the students of Aerospace Engineering Degree. This subject has a strongly multidisciplinary character and involves other several subjects like mechanics, vibrations, aerodynamics, structural analysis. Consequently, the students find stimulating the challenge of merging their knowledge at different areas. In this paper, a teaching experience on the solution of the aeroelastic problem of a 3D-wing through six different computer tasks is presented. The main objective is to attempt a relatively complex problem using a simple version of the Finite Element Method with only four degrees of freedom. The students begin creating the shape functions of the discrete model and finish solving the flutter instability problem. |
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dc.description.abstract |
[ES] La modelización aeroelástica de estructuras aeronáuticas es una materia fundamental en la
formación de estudiantes de Grado de Ingeniería Aeroespacial. Esta materia tiene es multidisciplinar
e involucra diferentes asignaturas vistas durante los estudios como mecánica,
vibraciones, aerodinámica o estructuras. Por ello, los estudiantes encuentran estimulante
el reto de fusionar sus conocimientos en diferentes areas en una sola asignatura. En
este artículo se presenta una experiencia docente en la que se busca resolver el problema
aeroelástico de un ala a través de 6 prácticas informáticas. El objetivo es poder abordar
un problema tridimensional a priori relativamente complejo con una herramienta de gran
utilidad en la mecánica computacional como es el método de los elementos finitos. Los
estudiantes comienzan creando las funciones de forma para el modelo discreto y acaban
resolviendo el problema de inestabilidad dinámica, el flameo |
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dc.language |
Inglés |
es_ES |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de València |
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dc.relation.ispartof |
Modelling in Science Education and Learning |
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dc.rights |
Reconocimiento - No comercial (by-nc) |
es_ES |
dc.subject |
Aeroelasticity |
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dc.subject |
Finite element method |
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dc.subject |
Bending |
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dc.subject |
Torsion |
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dc.subject |
Divergence |
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dc.subject |
Flutter |
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dc.subject |
Aerodynamics |
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dc.subject |
Aeroelasticidad |
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dc.subject |
Método elementos finitos |
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dc.subject |
Ala |
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dc.subject |
Flexión |
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dc.subject |
Torsión |
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dc.subject |
Divergencia |
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dc.subject |
Flameo |
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dc.subject |
Aerodinámica |
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dc.subject |
Vibraciones |
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dc.title |
A Teaching Experience: Aeroelasticity and the Finite Element Method |
es_ES |
dc.type |
Artículo |
es_ES |
dc.date.updated |
2015-11-17T11:58:21Z |
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dc.identifier.doi |
10.4995/msel.2015.3523 |
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dc.rights.accessRights |
Abierto |
es_ES |
dc.contributor.affiliation |
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny |
es_ES |
dc.contributor.affiliation |
Universitat Politècnica de València. Departamento de Mecánica de los Medios Continuos y Teoría de Estructuras - Departament de Mecànica dels Medis Continus i Teoria d'Estructures |
es_ES |
dc.contributor.affiliation |
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada |
es_ES |
dc.description.bibliographicCitation |
Lázaro, M. (2015). A Teaching Experience: Aeroelasticity and the Finite Element Method. Modelling in Science Education and Learning. 8(2):109-132. https://doi.org/10.4995/msel.2015.3523 |
es_ES |
dc.description.accrualMethod |
SWORD |
es_ES |
dc.relation.publisherversion |
https://doi.org/10.4995/msel.2015.3523 |
es_ES |
dc.description.upvformatpinicio |
109 |
es_ES |
dc.description.upvformatpfin |
132 |
es_ES |
dc.type.version |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
es_ES |
dc.description.volume |
8 |
es_ES |
dc.description.issue |
2 |
es_ES |
dc.identifier.eissn |
1988-3145 |
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