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A Teaching Experience: Aeroelasticity and the Finite Element Method

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A Teaching Experience: Aeroelasticity and the Finite Element Method

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dc.contributor.author Lázaro, Mario es_ES
dc.date.accessioned 2015-11-17T12:29:48Z
dc.date.available 2015-11-17T12:29:48Z
dc.date.issued 2015-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/57617
dc.description.abstract [EN] The aeroelastic modelling of aircraft structures is a fundamental area for the students of Aerospace Engineering Degree. This subject has a strongly multidisciplinary character and involves other several subjects like mechanics, vibrations, aerodynamics, structural analysis. Consequently, the students find stimulating the challenge of merging their knowledge at different areas. In this paper, a teaching experience on the solution of the aeroelastic problem of a 3D-wing through six different computer tasks is presented. The main objective is to attempt a relatively complex problem using a simple version of the Finite Element Method with only four degrees of freedom. The students begin creating the shape functions of the discrete model and finish solving the flutter instability problem.
dc.description.abstract [ES] La modelización aeroelástica de estructuras aeronáuticas es una materia fundamental en la formación de estudiantes de Grado de Ingeniería Aeroespacial. Esta materia tiene es multidisciplinar e involucra diferentes asignaturas vistas durante los estudios como mecánica, vibraciones, aerodinámica o estructuras. Por ello, los estudiantes encuentran estimulante el reto de fusionar sus conocimientos en diferentes areas en una sola asignatura. En este artículo se presenta una experiencia docente en la que se busca resolver el problema aeroelástico de un ala a través de 6 prácticas informáticas. El objetivo es poder abordar un problema tridimensional a priori relativamente complejo con una herramienta de gran utilidad en la mecánica computacional como es el método de los elementos finitos. Los estudiantes comienzan creando las funciones de forma para el modelo discreto y acaban resolviendo el problema de inestabilidad dinámica, el flameo
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Modelling in Science Education and Learning
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Aeroelasticity
dc.subject Finite element method
dc.subject Bending
dc.subject Torsion
dc.subject Divergence
dc.subject Flutter
dc.subject Aerodynamics
dc.subject Aeroelasticidad
dc.subject Método elementos finitos
dc.subject Ala
dc.subject Flexión
dc.subject Torsión
dc.subject Divergencia
dc.subject Flameo
dc.subject Aerodinámica
dc.subject Vibraciones
dc.title A Teaching Experience: Aeroelasticity and the Finite Element Method es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2015-11-17T11:58:21Z
dc.identifier.doi 10.4995/msel.2015.3523
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Lázaro, M. (2015). A Teaching Experience: Aeroelasticity and the Finite Element Method. Modelling in Science Education and Learning. 8(2):109-132. doi:10.4995/msel.2015.3523 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/msel.2015.3523 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 109 es_ES
dc.description.upvformatpfin 132 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 8 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.identifier.eissn 1988-3145


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