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Experimental Modal Analysis of transverse-cracked rails. Influence of the cracks on the real track behavior

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Experimental Modal Analysis of transverse-cracked rails. Influence of the cracks on the real track behavior

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Montalban Domingo, ML.; Baydal Giner, B.; Zamorano Martín, C.; Real Herráiz, JI. (2014). Experimental Modal Analysis of transverse-cracked rails. Influence of the cracks on the real track behavior. Structural engineering and mechanics. 52(5):1019-1032. doi:10.12989/sem.2014.52.5.1019

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/57689

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Título: Experimental Modal Analysis of transverse-cracked rails. Influence of the cracks on the real track behavior
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar - Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Fecha difusión:
Resumen:
Rails are key elements in railway superstructure since these elements receive directly the train load transmitted by the wheels. Simultaneously, rails must provide effective stress transference to the rest of the track ...[+]
Palabras clave: Experimental Modal Analysis (EMA) , Rail , Transverse crack , Finite element model (FEM)
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Structural engineering and mechanics. (issn: 1225-4568 )
DOI: 10.12989/sem.2014.52.5.1019
Editorial:
TECHNO-PRESS
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.12989/sem.2014.52.5.1019
Tipo: Artículo

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