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Fire design method for concrete filled tubular columns based on equivalent concrete core cross-section

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Fire design method for concrete filled tubular columns based on equivalent concrete core cross-section

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Ibáñez Usach, C.; Aguado, JV.; Romero, ML.; Espinós Capilla, A.; Hospitaler Pérez, A. (2015). Fire design method for concrete filled tubular columns based on equivalent concrete core cross-section. Fire Safety Journal. 78:10-23. https://doi.org/10.1016/j.firesaf.2015.07.009

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/59491

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Título: Fire design method for concrete filled tubular columns based on equivalent concrete core cross-section
Autor: Ibáñez Usach, Carmen Aguado, Jose V. Romero, Manuel L. Espinós Capilla, Ana Hospitaler Pérez, Antonio
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Mecánica de los Medios Continuos y Teoría de Estructuras - Departament de Mecànica dels Medis Continus i Teoria d'Estructures
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
In this work, a method for a realistic cross-sectional temperature prediction and a simplified fire design method for circular concrete filled tubular columns under axial load are presented. The generalized lack of simple ...[+]
Palabras clave: Concrete filled tubular column , Numerical model , Finite differences , Temperature prediction , Simple calculation procedure , Equivalent cross-section , Fire resistance , Eurocode 4.
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Fire Safety Journal. (issn: 0379-7112 )
DOI: 10.1016/j.firesaf.2015.07.009
Editorial:
Elsevier
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//BIA2012-33144/ES/CARACTERIZACION NUMERICA Y EXPERIMENTAL DE PILARES TUBULARES DE ACERO RELLENOS DE HORMIGON CON DOBLE-TUBO YHORMIGON DE ULTRA-ALTA RESISTENCIA/
Agradecimientos:
The authors would like to express their sincere gratitude to the Spanish Ministry of Economy and Competitivity for the help provided through the project BIA2012-33144, and to the European Community for the FEDER funds.
Tipo: Artículo

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