- -

How the physical similarity of avatars can influence the learning of emotion regulation strategies in teenagers

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

How the physical similarity of avatars can influence the learning of emotion regulation strategies in teenagers

Mostrar el registro completo del ítem

Wrzesien, M.; Rodriguez Ortega, A.; Rey, B.; Alcañiz Raya, ML.; Banos, R.; Vara, M. (2015). How the physical similarity of avatars can influence the learning of emotion regulation strategies in teenagers. Computers in Human Behavior. 43:101-111. doi:10.1016/j.chb.2014.09.024

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/60413

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: How the physical similarity of avatars can influence the learning of emotion regulation strategies in teenagers
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Fecha difusión:
Resumen:
The aim of this study is to evaluate the influence of the physical similarity of avatars with the user on emotion regulation strategy training. In this study twenty-four teenagers observed an avatar (either physically ...[+]
Palabras clave: Avatars, Virtual reality, Emotions regulation, Teenagers , Avatars , Virtual reality , Emotions regulation , Teenagers
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Computers in Human Behavior. (issn: 0747-5632 )
DOI: 10.1016/j.chb.2014.09.024
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2014.09.024
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem