Resumen:
|
[EN] This Project for the Master of Artistic Production made between 2014 and 2015 is framed on the Typology 4, which consists on the unprecedented artistic production based on a little theoric argument which holds the ...[+]
[EN] This Project for the Master of Artistic Production made between 2014 and 2015 is framed on the Typology 4, which consists on the unprecedented artistic production based on a little theoric argument which holds the work and puts the reader in context.
That production is about the generation of original digital graphic material for its product application, concretely skateboards and t-shirts, which under the same graphic mark, will be included on the personal webpage below the personal signature with the goal of its later comercialization.
The theoric part exposed includes large part of what is known now a days about Skateboard graphics history, since its birth and it pretends to be the informative matress serving the intention of the graphic material created. It has its basis and references, sometimes paraprhase of the book Disposable: a story of skateboard art. Due to be the only published material and information of this kind found.
The practical part is truly where the activity concerned to my curiosity of this project is fulfilled, to combine skate and graphics with my personal imaginary.
In the process development it can be found the path that has taken me to each final result, the ambition, the problems and applied solutions.
In the last place, we arrive to the conclusions and the obtained results that put the end to this project.
[-]
[ES] El presente trabajo de Fin de Máster de Producción artística realizado entre 2014 y 2015 está enmarcado en la tipología 4, que consiste en la producción artística inédita basada en una pequeña argumentación teórica ...[+]
[ES] El presente trabajo de Fin de Máster de Producción artística realizado entre 2014 y 2015 está enmarcado en la tipología 4, que consiste en la producción artística inédita basada en una pequeña argumentación teórica que sostiene el trabajo y pone en contexto al lector.
Dicha producción trata de la generación de material gráfico digital original para su aplicación a producto, más concretamente monopatines y camisetas, que bajo una misma impronta gráfica, se englobaría bajo la propia firma personal para su alojamiento en la web personal con el objetivo de su posterior comercialización.
La parte teórica expuesta engloba gran parte de lo que se conoce a día de hoy sobre la historia de los gráficos en el skate desde su nacimiento y pretende servir de colchón informativo a la intención del material gráfico creado. Tiene su base y referencias, incluyendo parafraseo en ocasiones, del libro Disposable: a story of skateboard art. Debido ello a ser el único material e información de este tipo encontrada.
La parte práctica es donde verdaderamente se plasman las inquietudes de este proyecto, aunar skate y gráfica con un imaginario personal.
En el desarrollo del proceso se puede encontrar el camino que me ha llevado a cada uno de los resultados finales, las pretensiones, los problemas y soluciones aplicadas.
En último lugar, llegamos a las conclusiones y los resultados obtenidos que dan fin a este proyecto.
[-]
|