Resumen:
|
[EN] Social responsibility and corporate sustainability are two concepts that have gained prominence, as a result of concerns about economic, social and environmental aspects. In order to generate a joint development. where ...[+]
[EN] Social responsibility and corporate sustainability are two concepts that have gained prominence, as a result of concerns about economic, social and environmental aspects. In order to generate a joint development. where enterprise can develop, support and enhance the conditions for the areas affected by its activities. In recent years, in Perú, the above concepts are relatively new, even newer are the preparation of documents such as sustainability reports that reflect the impacts both positive and negative business; especially in the very important industry as the food industry. The aim of this final project is to analyze whether food businesses are being successfully developed sustainability reporting according to the GRI(Global Reporting Initiative) guidelines. and identify the level of improvement they have to carry each company in the preparation of reports based on the GRI guidelines. The methodology used is through content analysis and benchmarking of sustainability memories of 7 Peruvian food companies. The conclusions that was reached is that sustainability reporting are essential, as a strategic management tool that generate competitive advantages. The sustainability reports in Peru are not widely used, especially food companies, due to ignorance of its benefits, little interest and effort to inform in detail the impacts in the areas of influence, however, the average of companies that prepare sustainability reports according to the GRI guidelines, they provide essential information, about economic, social and environmental indicators
[-]
[ES] Responsabilidad Social y Sostenibilidad empresarial, son dos conceptos que al día de hoy toman mucha importancia, esto como resultado de las preocupaciones por aspectos económicos, sociales y ambientales, esto con el ...[+]
[ES] Responsabilidad Social y Sostenibilidad empresarial, son dos conceptos que al día de hoy toman mucha importancia, esto como resultado de las preocupaciones por aspectos económicos, sociales y ambientales, esto con el fin que genere un desarrollo conjunto de los grupos de interés, donde las empresas desarrollen, apoyen y mejoren las condiciones de las áreas afectadas por su actividad. En el Perú, los conceptos anteriormente mencionados son relativamente nuevos en estos últimos años, y mucho más la elaboración de documentos como son las memorias de sostenibilidad donde plasmen las empresas los impactos tanto negativos como positivos; en especial en el sector de gran importancia y delicado como el sector agroalimentario. El objetivo de este Trabajo Final de Master, es analizar si las empresas del sector agroalimentario, elaboran satisfactoriamente las memorias de sostenibilidad de acuerdo a las directrices del GRI. e identificar el nivel de mejora que tienen que llevar cada empresa en la elaboración de memorias de acuerdo a las directrices del GRI (Global Reporting Initiative). La metodología utilizada es mediante el análisis de contenidos y benchmarking de las memorias de sostenibilidad de 7 empresas agroalimentarias peruanas. Las conclusiones a las que se llego es que las memorias de sostenibilidad son imprescindibles, como una herramienta de gestión estratégica que generan ventajas competitivas. Las memorias sostenibilidad en el Perú no son muy utilizados, especialmente por las empresas agroalimentarias, debido al desconocimiento de sus ventajas, poco intereses, y el esfuerzo de informar en detalle sus impactos en las áreas de influencia, sin embargo la media de empresas que si elabora memorias de sostenibilidad según las directrices del GRI, solo brindan información esencial de los indicadores, tanto económicos sociales y ambientales.
[-]
|