- -

The study of two-dimensional oscillations using a smartphone acceleration sensor: example of Lissajous curves

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

The study of two-dimensional oscillations using a smartphone acceleration sensor: example of Lissajous curves

Mostrar el registro completo del ítem

Tuset Sanchis, L.; Castro Palacio, JC.; Gómez-Tejedor, JA.; Manjón Herrera, FJ.; Monsoriu Serra, JA. (2015). The study of two-dimensional oscillations using a smartphone acceleration sensor: example of Lissajous curves. Physics Education. 50(5):580-586. doi:10.1088/0031-9120/50/5/580

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/63735

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The study of two-dimensional oscillations using a smartphone acceleration sensor: example of Lissajous curves
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Centro de Biomateriales e Ingeniería Tisular - Centre de Biomaterials i Enginyeria Tissular
Universitat Politècnica de València. Instituto de Diseño para la Fabricación y Producción Automatizada - Institut de Disseny per a la Fabricació i Producció Automatitzada
Universitat Politècnica de València. Centro de Tecnologías Físicas: Acústica, Materiales y Astrofísica - Centre de Tecnologies Físiques: Acústica, Materials i Astrofísica
Fecha difusión:
Resumen:
A smartphone acceleration sensor is used to study two-dimensional harmonic oscillations. The data recorded by the free android application, Accelerometer Toy, is used to determine the periods of oscillation by graphical ...[+]
Palabras clave: Smartphone , Acceleration sensor , Lissajous curves , Two-dimensional oscillations
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Physics Education. (issn: 0031-9120 ) (eissn: 1361-6552 )
DOI: 10.1088/0031-9120/50/5/580
Editorial:
IOP Publishing: Hybrid Open Access
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1088/0031-9120/50/5/580
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem