[EN] This Project of innovation studies the use of the kinect technology as resource of musical creation for Primary Education. It analyses the musical creations that this technology uses and it determines the standards ...[+]
[EN] This Project of innovation studies the use of the kinect technology as resource of musical creation for Primary Education. It analyses the musical creations that this technology uses and it determines the standards of learning of the musical creativity in the Primary curriculum. Finally, it designs an approach of pedagogic actuation that includes Kinect.
This project tries to be an instrument of TIC formation for professorship as well as a resource to improve the learning processes of the students aged 6 to 12. Through the study of the Kinect technology it tries to determine the possibilities of the musical creation of the sensor kinect camera and the “Ableton Live” program within the framework of Primary Education curriculum.
In the analysis of the sources found concludes that kinect technology and the software “Ableton Live” contain the necessary educative resources to maximize the learning of the students. Although, by not making an implementation in the classroom, in this project data cannot be contributed regarding the results, or perform an evaluation. Nonetheless, this project concludes that Kinect Technology can be applicable to contexts of Primary Education
[-]
[ES] Este proyecto de innovación estudia el uso de la tecnología Kinect como recurso de creación musical para la Educación Primaria. Analiza las creaciones musicales que emplean esta tecnología y determina los estándares ...[+]
[ES] Este proyecto de innovación estudia el uso de la tecnología Kinect como recurso de creación musical para la Educación Primaria. Analiza las creaciones musicales que emplean esta tecnología y determina los estándares de aprendizaje de la creatividad musical en el currículo de Primaria. Por último diseña una propuesta de actuación pedagógica que incluye Kinect.
Este proyecto pretende ser un instrumento de formación TIC para el profesorado así como un recurso para mejorar los procesos de aprendizaje de los discentes comprendidos entre los 6 y los 12 años de edad. A través del estudio de la tecnología Kinect pretende determinar las posibilidades de creación musical de la cámara sensor de Kinect y el programa Ableton Live dentro del marco curricular de Educación Primaria.
En el análisis de las fuentes encontradas concluye que la tecnología Kinect y el software Ableton Live contienen los recursos educativos necesarios para potenciar el aprendizaje de los discentes. Si bien, al no realizar una puesta en práctica dentro del aula, en este proyecto no se pueden aportar datos en cuanto a los resultados, ni realizar una evaluación. No obstante, este proyecto concluye que la Tecnología Kinect puede ser aplicable a los contextos de la Educación Primaria
[-]
|