Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Garrigós Simón, Fernando José | es_ES |
dc.contributor.author | Oltra Gutiérrez, Juan Vicente | es_ES |
dc.contributor.author | Montesa Andrés, José Onofre | es_ES |
dc.contributor.author | Narangajavana, Yeamduan | es_ES |
dc.contributor.author | Estelles Miguel, Sofia | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-05-31T11:47:51Z | |
dc.date.available | 2016-05-31T11:47:51Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1132-175X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/64996 | |
dc.description.abstract | [EN] The development of new information technologies, and specially the evolution of social networks, is affecting the new educational framework. Understanding the process is crucial for educational organizations, since it involves the creation and possible use of new opportunities, and the development of processes to enhance learning and collaboration. This paper considers the possibilities of these processes for improving teaching methods which may be applied to the university education of engineers. Specifically, the paper focuses on the new possibilities of using social media to promote enhanced learning, using the case of Facebook. The paper analyzes diverse possibilities of this social network, different applications and services for teachers and students, and their possible use in teaching. The study concentrates on the use of Facebook to improve the creation and evaluation of assignments in marketing and management courses for engineers. The paper also provides some suggestions and future recommendations. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El nuevo marco educativo está afectado por el desarrollo de las nuevas tecnologías de la información y las redes sociales. Este artículo analiza cómo aplicar los nuevos métodos para la educación universitaria, concentrándose en el uso de Facebook para mejorar la creación y evaluación de tareas en cursos de Marketing y Gestión en Ingeniería. En particular, remarca las posibilidades del uso de las redes sociales para promover el aprendizaje, utilizando el caso de Facebook, analizando sus posibilidades, aplicaciones y servicios para los profesores y alumnos, y su posible uso en la enseñanza. El documento ofrece también algunas sugerencias y recomendaciones futuras. | es_ES |
dc.description.sponsorship | We are grateful for financial help from the Universitat Politecnica de Valencia, within the program. PIME 2013-14. | |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universidad Politécnica de Madrid | es_ES |
dc.relation.ispartof | Dirección y Organización | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | es_ES | |
dc.subject | Social Networks | es_ES |
dc.subject | Education | es_ES |
dc.subject.classification | ORGANIZACION DE EMPRESAS | es_ES |
dc.title | The use of Facebook and Social Networks to improve Education | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PIME%2F2013-14/ | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Garrigós Simón, FJ.; Oltra Gutiérrez, JV.; Montesa Andrés, JO.; Narangajavana, Y.; Estelles Miguel, S. (2015). The use of Facebook and Social Networks to improve Education. Dirección y Organización. Abril(55):4-10. http://hdl.handle.net/10251/64996 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | S | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://revistadyo.com/index.php/dyo/issue/view/40 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 4 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 10 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | Abril | es_ES |
dc.description.issue | 55 | es_ES |
dc.relation.senia | 288955 | es_ES |
dc.subject.asignatura | Internet y redes sociales en el aula 32078 / W - Programa de doctorado en lenguas y tecnología 2145 | es_ES |
dc.subject.asignatura | Internet y redes sociales en el aula 32078 / X - Máster universitario en lenguas y tecnología 2139 | es_ES |
dc.contributor.funder | Universitat Politècnica de València |