- -

Analysis of the influence of pre-DPF water injection technique on pollutants emission

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Analysis of the influence of pre-DPF water injection technique on pollutants emission

Mostrar el registro completo del ítem

Bermúdez, V.; Serrano Cruz, JR.; Piqueras, P.; Campos, D. (2015). Analysis of the influence of pre-DPF water injection technique on pollutants emission. Energy. 89:778-792. https://doi.org/10.1016/j.energy.2015.05.142

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/65062

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Analysis of the influence of pre-DPF water injection technique on pollutants emission
Autor: Bermúdez, Vicente Serrano Cruz, José Ramón Piqueras, P. Campos, Daniel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
The pressure drop across DPFs directly affects the exhaust back-pressure and fuel economy of compression ignition engines. Pressure drop is related to the soot trapped inside the DPF, increasing exhaust back-pressure as ...[+]
Palabras clave: Diesel engine , Diesel particulate filter , Pre-DPF water injection , Particle emission , Gaseous emission
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 ) (eissn: 1873-6785 )
DOI: 10.1016/j.energy.2015.05.142
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.energy.2015.05.142
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//ICTS-2012-06/ES/Dotación de infraestructuras científico técnicas para el Centro Integral de Mejora Energética y Medioambiental de Sistemas de Transporte (CiMeT)/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-40853-R/ES/DESARROLLO DE NUEVAS TECNICAS DE LIMITACION DE LA PERDIDA DE PRESION EN DPFS PARA REDUCIR LAS EMISIONES Y EL CONSUMO DE LOS MOTORES DIESEL/
Agradecimientos:
This work has been partially supported by Government of Spain through grant number FEDER-ICTS-2012-06, framed in the operational program of unique scientific and technical infrastructure of the Ministry of Science and ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem