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Validity of the Livengood & Wu correlation and theoretical development of an alternative procedure to predict ignition delays under variable thermodynamic conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Validity of the Livengood & Wu correlation and theoretical development of an alternative procedure to predict ignition delays under variable thermodynamic conditions

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Desantes Fernández, JM.; López Sánchez, JJ.; Molina Alcaide, SA.; López Pintor, D. (2015). Validity of the Livengood & Wu correlation and theoretical development of an alternative procedure to predict ignition delays under variable thermodynamic conditions. Energy Conversion and Management. 105:836-847. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2015.08.013

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/65202

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Título: Validity of the Livengood & Wu correlation and theoretical development of an alternative procedure to predict ignition delays under variable thermodynamic conditions
Autor: Desantes Fernández, José Mª López Sánchez, José Javier Molina Alcaide, Santiago Alberto López Pintor, Darío
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
A theoretical study about the autoignition phenomenon has been performed in this article. The hypotheses of the Livengood & Wu integral have been revised, concluding that the critical concentration of chain carriers is not ...[+]
Palabras clave: Livengood Wu integral , Ignition delay , Autoignition modeling , CHEMKIN
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 ) (eissn: 1879-2227 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2015.08.013
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.enconman.2015.08.013
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MECD//FPU13%2F02329/ES/FPU13%2F02329/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEOII%2F2014%2F043/ES/Conceptos de combustión para el control de emisiones en motores de 2 tiempos de automoción diseñados para bajas emisiones de CO2/
Agradecimientos:
The authors would like to thank different members of the CMT-Motores Termicos team of the Universitat Politecnica de Valencia for their contribution to this work. The authors would also like to thank the Spanish Ministry ...[+]
Tipo: Artículo

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