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An experimental investigation on the influence of piston bowl geometry on RCCI performance and emissions in a heavy-duty engine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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An experimental investigation on the influence of piston bowl geometry on RCCI performance and emissions in a heavy-duty engine

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Benajes Calvo, JV.; Pastor Soriano, JV.; García Martínez, A.; Monsalve Serrano, J. (2015). An experimental investigation on the influence of piston bowl geometry on RCCI performance and emissions in a heavy-duty engine. Energy Conversion and Management. 103:1019-1030. doi:10.1016/j.enconman.2015.07.047.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/65304

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Título: An experimental investigation on the influence of piston bowl geometry on RCCI performance and emissions in a heavy-duty engine
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
This experimental work investigates the effects of piston bowl geometry on RCCI performance and emissions at low, medium and high engine loads. For this purpose three different piston bowl geometries with compression ratio ...[+]
Palabras clave: Reactivity Controlled Compression Ignition , EURO VI , Efficiency , Dual fuel , Combustion
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2015.07.047
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.enconman.2015.07.047
Patrocinador:
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Tipo: Artículo

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