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Potential of low viscosity oils to reduce CO2 emissions and fuel consumption of urban buses fleets

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Potential of low viscosity oils to reduce CO2 emissions and fuel consumption of urban buses fleets

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Macian Martinez, V.; Tormos Martínez, BV.; Ruiz Rosales, S.; Ramirez, LA. (2015). Potential of low viscosity oils to reduce CO2 emissions and fuel consumption of urban buses fleets. Transportation Research Part D: Transport and Environment. 39:76-88. https://doi.org/10.1016/j.trd.2015.06.006

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/65513

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Título: Potential of low viscosity oils to reduce CO2 emissions and fuel consumption of urban buses fleets
Autor: Macian Martinez, Vicente Tormos Martínez, Bernardo Vicente Ruiz Rosales, Santiago Ramirez, Leonardo Andrés
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
This paper shows the results of a comparative fleet test the main objective of which was to measure the influence of Low Viscosity Oils (LVO) over the fuel consumption and CO2 emissions of urban buses. To perform this test, ...[+]
Palabras clave: Low viscosity oils , CO2 reduction , Fleet test , Urban buses , Fuel consumption , Engine efficiency
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Transportation Research Part D: Transport and Environment. (issn: 1361-9209 )
DOI: 10.1016/j.trd.2015.06.006
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.trd.2015.06.006
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2012-30907/ES/Estudio de los potenciales efectos sobre el consumo y las consecuencias derivadas del uso de lubricantes de baja viscosidad en motores ligeros y pesados. (FUECOMOIL)/
Agradecimientos:
The authors would like to thank J. Martnez Puerta and L. Navarro of EMT-Valencia for all their support during the test. The authors would also like to thank Santiago Ballester and Juan Manuel Ballester for their help with ...[+]
Tipo: Artículo

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