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The potential of RCCI concept to meet EURO VI NOx limitation and ultra-low soot emissions in a heavy-duty engine over the whole engine map

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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The potential of RCCI concept to meet EURO VI NOx limitation and ultra-low soot emissions in a heavy-duty engine over the whole engine map

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Benajes Calvo, JV.; Pastor Soriano, JV.; García Martínez, A.; Monsalve Serrano, J. (2015). The potential of RCCI concept to meet EURO VI NOx limitation and ultra-low soot emissions in a heavy-duty engine over the whole engine map. Fuel. 159:952-961. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2015.07.064

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/65728

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Título: The potential of RCCI concept to meet EURO VI NOx limitation and ultra-low soot emissions in a heavy-duty engine over the whole engine map
Autor: Benajes Calvo, Jesus Vicente Pastor Soriano, José Vicente García Martínez, Antonio Monsalve Serrano, Javier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
This work investigates the potential of RCCI concept to achieve ultra-low NOx and soot emissions over a wide range of engine speed and loads. For this purpose, a detailed experimental methodology has been defined and applied ...[+]
Palabras clave: Reactivity controlled compression ignition , EURO VI , Efficiency , Dual fuel , Engine map
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 ) (eissn: 1873-7153 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2015.07.064
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.fuel.2015.07.064
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2014-58870-R/ES/REDUCCION DE LAS EMISIONES DE CO2 EN VEHICULOS PARA TRANSPORTE USANDO COMBUSTION DUAL NATURAL GAS-DIESEL/
Agradecimientos:
The authors would like to acknowledge VOLVO Group Trucks Technology for supporting this research and to express their gratitude to Spanish economy and competitiveness ministry for partially funding this research under the ...[+]
Tipo: Artículo

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