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A contribution to the understanding of cavitation effects in Diesel injector nozzles through a combined experimental and computational investigation

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A contribution to the understanding of cavitation effects in Diesel injector nozzles through a combined experimental and computational investigation

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Payri González, F.; Payri, R.; Salvador Rubio, FJ.; Martínez López, J. (2012). A contribution to the understanding of cavitation effects in Diesel injector nozzles through a combined experimental and computational investigation. Computers and Fluids. 58:88-101. doi:10.1016/j.compfluid.2012.01.005.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/67555

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Título: A contribution to the understanding of cavitation effects in Diesel injector nozzles through a combined experimental and computational investigation
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
In this paper a combined experimental and computational study was carried out in order to assess the ability of a homogeneous equilibrium model in predicting the experimental behaviour observed from the hydraulical ...[+]
Palabras clave: Cavitation , Diesel , Injection , Nozzle , Mass flow choking
Derechos de uso: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial (by-nd-nc)
Fuente:
Computers and Fluids. (issn: 0045-7930 )
DOI: 10.1016/j.compfluid.2012.01.005
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.compfluid.2012.01.005
Patrocinador:
Vicerrectorado de Investigación, Desarrollo e Innovación of the Universitat Politècnica de Valencia (Spain) Project ‘‘Estudio del flujo en toberas de inyección diesel mediante técnicas LES (LESFLOWGRID)’’, Reference No. 2837
Ministerio de Ciencia e Innovación (Spain) Project ‘‘Estudio teórico-experimental sobre la influencia del tipo de combustible en los procesos de atomización y evaporación del chorro Diesel (PROFUEL), Reference TRA2011-26293
Tipo: Artículo

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