- -

Questionnaire for the assessment of factors related to university degree choice in Spanish public system: A psychometric study

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Questionnaire for the assessment of factors related to university degree choice in Spanish public system: A psychometric study

Mostrar el registro completo del ítem

Peró, M.; Soriano Jiménez, PP.; Capilla Lladró, R.; Guàrdia I Olmos, J.; Hervás, A. (2015). Questionnaire for the assessment of factors related to university degree choice in Spanish public system: A psychometric study. Computers in Human Behavior. 47:128-138. doi:10.1016/j.chb.2014.09.003

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/67747

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Questionnaire for the assessment of factors related to university degree choice in Spanish public system: A psychometric study
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Producción Vegetal - Departament de Producció Vegetal
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Electrónica - Departament d'Enginyeria Electrònica
Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar - Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària
Fecha difusión:
Resumen:
Universities are interested in attracting students, but they do not usually have data relating to students intentions. Furthermore, both general and subjective factors are taken into account by students when choosing a ...[+]
Palabras clave: Confirmatory factor analysis , University access , Higher education management , Learning analytics , Analytic analysis
Derechos de uso: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial (by-nd-nc)
Fuente:
Computers in Human Behavior. (issn: 0747-5632 ) (eissn: 1873-7692 )
DOI: 10.1016/j.chb.2014.09.003
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2014.09.003
Agradecimientos:
This work forms part of the project entitled "A Longitudinal Model Impact Assessment of Variables Involved in selecting Studies and University. Academic achievement in high school and university entrance exam, as predictors ...[+]
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem