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Assessment of fuel consumption reduction strategies on a gasoline turbocharged direct injection engine with a cooled EGR system

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Assessment of fuel consumption reduction strategies on a gasoline turbocharged direct injection engine with a cooled EGR system

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Rivas Perea, ME. (2016). Assessment of fuel consumption reduction strategies on a gasoline turbocharged direct injection engine with a cooled EGR system [Tesis doctoral no publicada]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/68497

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/68497

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Metadatos del ítem

Título: Assessment of fuel consumption reduction strategies on a gasoline turbocharged direct injection engine with a cooled EGR system
Autor: Rivas Perea, Manuel Eduardo
Director(es): Climent Puchades, Héctor
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2016-07-19
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This research work presents the study of a low pressure EGR loop influence on a SI gasoline turbocharged direct injection engine in steady and transient testing conditions, with an optimization process of the original ...[+]


[ES] El objetivo de este trabajo de investigación es estudiar la influencia de un lazo de baja presión de EGR en las prestaciones de un motor de gasolina de encendido provocado turbosobrealimentado e inyección directa, en ...[+]


[CA] L'objectiu d'este treball d'investigació és estudiar la influència d'un llaç de baixa pressió d'EGR en les prestacions d'un motor de gasolina d'encesa provocat turbosobrealimentat i injecció directa, en condicions ...[+]
Palabras clave: SI gasoline engine , GTDI engine , Cooled EGR , Fuel consumption reduction , Downsizing , Knock mitigation , Lean burn , Direct injection , Exhaust emissions reduction , Variable valve timing , MBC , 1D simulations , Combustion analysis MEP de gasolina , Motor GTDI , Reducción consumo de combustible , Reducción de knocking , Inyección directa , Reducción de emisiones contaminantes , Sistema de válvulas variable , Simulaciones 1D , Análisis de combustion
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/68497
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Tipo: Tesis doctoral

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