- -

An artificial intelligence tool for heterogeneous team formation in the classroom

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

An artificial intelligence tool for heterogeneous team formation in the classroom

Mostrar el registro completo del ítem

Alberola Oltra, JM.; Del Val Noguera, E.; Sanchez-Anguix, V.; Palomares Chust, A.; Teruel Serrano, MD. (2016). An artificial intelligence tool for heterogeneous team formation in the classroom. Knowledge-Based Systems. 101:1-14. doi:10.1016/j.knosys.2016.02.010

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/68758

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: An artificial intelligence tool for heterogeneous team formation in the classroom
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació
Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials
Universitat Politècnica de València. Grupo de Investigación de Tecnología Informática e Inteligencia Artificial
Fecha difusión:
Resumen:
Nowadays, there is increasing interest in the development of teamwork skills in the educational context. This growing interest is motivated by its pedagogical effectiveness and the fact that, in labour contexts, enterprises ...[+]
Palabras clave: Team formation , Artificial intelligence , Belbin roles , Computational intelligence
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Knowledge-Based Systems. (issn: 0950-7051 )
DOI: 10.1016/j.knosys.2016.02.010
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.knosys.2016.02.010
Código del Proyecto: info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/688095
Agradecimientos:
This work is supported by the following projects: TIN2014-55206-R, TIN2012-36586-C03-01, PROMETEOII/2013/019, TIN2015-65515-C4-1-R, H2020-ICT-2015-688095.
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem