- -

Utilización de herramientas de cálculo complejas en el aula: desarrollo de LPRES Library

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Utilización de herramientas de cálculo complejas en el aula: desarrollo de LPRES Library

Show full item record

Tizón Pulido, JM.; Sierra, P.; Navarro, E. (2016). Utilización de herramientas de cálculo complejas en el aula: desarrollo de LPRES Library. Modelling in Science Education and Learning. 9(2):67-80. doi:10.4995/msel.2016.4771

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/69980

Files in this item

Item Metadata

Title: Utilización de herramientas de cálculo complejas en el aula: desarrollo de LPRES Library
Secondary Title: Use of complex simulation tools in the classroom: Development of LPRES Library
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] Normally, classroom problems are solved using over-simplified models which allow to obtain the solution manually. However, these problems are addressed in the industry with very sophisticated software packages that ...[+]


[ES] Normalmente, en el aula se resuelven problemas con modelos sobre-simplificados que permiten obtener la solución manualmente. Sin embargo, estos problemas en la industria se abordan con paquetes de software muy ...[+]
Subjects: Motores cohete , Simulación , Trabajo en el aula , Rocket engines , Simulation software , Dynamical systems , Classroom exercises resolution
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2016.4771
Publisher:
Universitat Politècnica de Valencia
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2016.4771
Thanks:
Agradecimientos Los autores agradecen a la Universidad Polit´ecnica de Madrid la financiaci´on de este proyecto, realizado a trav´es de la convocatoria 2014 de “Ayudas a la innovaci´on educativa y a la mejora de la calidad ...[+]
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record