Lenguaje y Textos, revista de la Sociedad Española de la Lengua y la Literatura (SEDLL), nace con la finalidad de constituir un espacio de referencia de la investigación científica y de innovación en el ámbito de la enseñanza y aprendizaje de lenguas y literaturas de todos los niveles educativos vinculados a la educación formal y no formal.
De periodicidad bianual desde 1991, la revista Lenguaje y Textos tiene como objetivo fundamental dar a conocer trabajos e investigaciones de calidad vinculados al área de Didáctica de las Lenguas y las Literaturas desde diferentes enfoques. Pretende pues, promover y difundir con rigor la producción académica y profesional en este campo, por lo que constituye un punto de encuentro para todos los profesionales vinculados a esta área de conocimiento.
Baile-López, Eduard(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] An analysis of literary adaptations into comics medium is proposed based on their appeal for promoting critical reading in the classroom, assuming that their multimodal and interdisciplinary language strengthen a ...
Torrado-Cespón, Milagros(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] Cancións para Medrar aims to provide a resource for teaching the Galician language in early childhood education. It is based on the lack of specialized playful linguistic resources for children from 0 to 6 years old. ...
Rodríguez Cabrera, Josep M.; Ballester-Roca, Josep; Arlandis López, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] Given the low reading rates of current students, this paper defends the use of creative writing in general and haiku in particular to promote a stable and autonomous reading habit among students. Regardless of your ...
Guadamillas Gómez, María Victoria(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] This article explores the design of a mediation task based on a comic strip and the response of a group of 30 teachers trainees to it. To know the possible flaws and strengths in the productions, six criteria have ...
Barrios Ruiz, Gabriela; Ambròs Pallarès, María Alba(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] The Chilean educational system does not correctly work or evaluate the ability of literary creative writing. Since its curricular bases (2017) do not include learning objectives for this subject in most secondary ...