- -

El laberinto de la educación literaria (o la orquesta del Titanic): cuestiones metodológicas

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El laberinto de la educación literaria (o la orquesta del Titanic): cuestiones metodológicas

Show full item record

Campos Fernández-Fígares, M.; Martos García, A. (2016). El laberinto de la educación literaria (o la orquesta del Titanic): cuestiones metodológicas. Lenguaje y Textos. (43):1-6. doi:10.4995/lyt.2016.5842.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/70165

Files in this item

Item Metadata

Title: El laberinto de la educación literaria (o la orquesta del Titanic): cuestiones metodológicas
Author: Campos Fernández-Fígares, Mar Martos García, Aitana
Issued date:
Abstract:
[EN] The concept of distant reading and theories of Franco Moretti is reviewed. Its implications are analyzed in order to the teaching of literature, which is changing focus and investment methodologies to focusing on the ...[+]


[ES] Se revisa el concepto de distant reading y las teorías de Franco Moretti. Son analizadas sus repercusiones en orden a la didáctica de la literatura –en lo que supone de cambio de foco y de inversión de metodologías– ...[+]
Subjects: Distant reading , Moretti , Lectura intensiva , Intensive reading
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Lenguaje y Textos. (issn: 1133-4770 )
DOI: 10.4995/lyt.2016.5842
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/lyt.2016.5842
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record